Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29897
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.advisorСтрільчук, Людмила Василівна-
dc.contributor.authorОніщук, Ірина Олександрівна-
dc.date.accessioned2025-12-18T12:02:50Z-
dc.date.available2025-12-18T12:02:50Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationОніщук І. В. Пропагандистські стратегії СРСР та США в період Холодної війни: компаративний аналіз методів та засобів інформаційного впливу : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 032 Історія та археологія / наук. кер. Л. В. Стрільчук ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 84 с.uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29897-
dc.description.abstractУ магістерській роботі досліджено пропагандистські стратегії двох провідних наддержав ХХ століття – СРСР та США – під час Холодної війни. Особлива увага приділяється аналізу формування образу ворога, структурній організації пропагандистських систем та впливу цих процесів на внутрішню і зовнішню політику обох держав. У роботі зосереджено увагу на радянську пропагандистську систему. Приділено увагу їхній еволюції, інституалізації, ключових органів, механізмів контролю над інформаційним простором, а також форм та методів впливу на суспільство. Розглянуто функціонування радянського телебачення, радіо, роль партійних структур та специфіку ідеологічного апарату. Також досліджено американську модель пропаганди, її організаційні засади, інституції, що поширювали зовнішню та внутрішню інформаційну політику щодо образу ворога, а також стратегії культурної дипломатії, медійних кампаній і психологічних операцій. Проаналізовано особливості державної політики США та її взаємозв’язок із глобальною зовнішньою політикою. Головний акцент у магістерській роботі зроблено у четвертому розділі, в якому був проведений компаративний аналіз методів та засобів впливу СРСР та США, адже саме у взаємодії та конфлікті цих двох моделей проявилася природа глобальної інформаційної боротьби. СРСР та США уособлювали дві альтернативні цивілізаційні та ідеологічні траєкторії, що зумовило різні підходи до структури пропаганди, механізмів впливу та цільових аудиторій. Результати дослідження сприяють глибшому розумінню ролі пропаганди в умовах глобального ідеологічного конфлікту, розкривають механізми формування масової свідомості та політичних наративів, а також дозволяють простежити тяглість пропагандистських практик у постбіполярний період. Робота має наукове та практичне значення для подальшого вивчення інформаційних війн, міжнародних відносин і політичної комунікації, а також допомагає проаналізувати вплив пропаганди на свідомість суспільства.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectХолодна війнаuk_UK
dc.subjectпропагандаuk_UK
dc.subjectідеологіяuk_UK
dc.subjectобраз ворогаuk_UK
dc.subjectінформаційний впливuk_UK
dc.subjectсоціалістичний табірuk_UK
dc.subjectкапіталістичний табірuk_UK
dc.subjectмасова свідомістьuk_UK
dc.subjectмас-медіаuk_UK
dc.subjectідеологічна боротьбаuk_UK
dc.titleПропагандистські стратегії СРСР та США в період Холодної війни: компаративний аналіз методів та засобів інформаційного впливуuk_UK
dc.typeMaster Thesisuk_UK
dc.contributor.affiliationКафедра всесвітньої історіїuk_UK
dc.contributor.affiliation032 Історія та археологіяuk_UK
Розташовується у зібраннях:FH_KR (2025)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
onishchuk_2025.pdf596,71 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.