Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29821Повний запис метаданих
| Поле DC | Значення | Мова |
|---|---|---|
| dc.contributor.advisor | Потапова, Алла Геннадіївна | - |
| dc.contributor.author | Дубич, Богдан Андрійович | - |
| dc.date.accessioned | 2025-12-16T09:11:15Z | - |
| dc.date.available | 2025-12-16T09:11:15Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.citation | Дубич Б. А. Використання штучного інтелекту під час навчального процесу в школі : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 014.07 Середня освіта (Географія) / наук. кер. А.Г. Потапова ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 84 с. | uk_UK |
| dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29821 | - |
| dc.description.abstract | У роботі розкрито теоретико-методичні засади інтеграції штучного інтелекту (ШІ) у навчальний процес закладів загальної середньої освіти, обґрунтовано педагогічні підходи до використання ШІ на уроках географії та визначено його потенціал для формування предметних і міжпредметних компетентностей учнів. Проаналізовано сучасний стан цифровізації освіти, зокрема використання генеративних ШІ-систем (ChatGPT, Gemini, Midjourney та ін.) у практиці вчителів і здобувачів освіти. Визначено сутність, класифікацію та дидактичний потенціал технологій штучного інтелекту, описано особливості їх інтеграції відповідно до вимог компетентнісного підходу та концепції Нової української школи. Здійснено теоретичний аналіз педагогічного досвіду в Україні та за кордоном, що дало змогу уточнити ефективні моделі впровадження ШІ-технологій у шкільну освіту. Проведено емпіричне дослідження використання ШІ в освітньому середовищі Луцького ліцею «Ай Ті Степ Скул», у межах якого з’ясовано рівень обізнаності, частоту застосування та ставлення учнів і вчителів до таких інструментів. Розроблено й обґрунтовано методику використання штучного інтелекту на уроках географії, що поєднує цифрові інструменти з ігровими технологіями навчання. Створено концепцію й здійснено візуалізацію навчальної настільної гри «Неократія 2091», у якій ШІ використано для генерації ігрових механік, візуального контенту й моделювання соціально-економічних процесів, зокрема економічних криз. Організовано й проведено педагогічний експеримент, що включав констатувальний, формувальний і контрольний етапи. За результатами експерименту доведено позитивний вплив інтегрованого використання ШІ та дидактичної гри на навчальну мотивацію, пізнавальну активність і результати учнів. Наукова новизна одержаних результатів полягає у розробленні та апробації авторської методики інтеграції генеративного ШІ в процес навчання географії; створенні навчальної настільної гри «Неократія 2091» із застосуванням інструментів штучного інтелекту; емпіричному обґрунтуванні ефективності ШІ -орієнтованих технологій у формуванні когнітивних та аналітичних умінь учнів; систематизації регіональних даних про практику використання ШІ у ЗЗСО. Практичне значення роботи полягає у можливості безпосереднього впровадження запропонованої методики, дидактичної гри та наданих рекомендацій у діяльність учителів географії, а також у розширенні цифрових інструментів навчання, спрямованих на розвиток компетентностей ХХІ століття. Результати дослідження апробовано на всеукраїнських науково-практичних конференціях та відображено в одній науковій статті й трьох тезах. | uk_UK |
| dc.language.iso | uk | uk_UK |
| dc.publisher | Волинський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
| dc.subject | штучний інтелект | uk_UK |
| dc.subject | генеративні моделі | uk_UK |
| dc.subject | цифровізація освіти | uk_UK |
| dc.subject | гейміфікація | uk_UK |
| dc.subject | дидактичні ігри | uk_UK |
| dc.subject | навчання географії | uk_UK |
| dc.subject | педагогічний експеримент | uk_UK |
| dc.subject | освітні технології | uk_UK |
| dc.subject | компетентнісний підхід | uk_UK |
| dc.subject | «Неократія 2091» | uk_UK |
| dc.title | Використання штучного інтелекту під час навчального процесу в школі | uk_UK |
| dc.type | Master Thesis | uk_UK |
| dc.contributor.affiliation | Кафедра економічної та соціальної географії | uk_UK |
| dc.contributor.affiliation | 014.07 Середня освіта (Географія) | uk_UK |
| dc.coverage.country | UA | uk_UK |
| Розташовується у зібраннях: | FGEO_KR (2025) | |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| dubych_2025.pdf | 1,4 MB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.