Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29818Повний запис метаданих
| Поле DC | Значення | Мова |
|---|---|---|
| dc.contributor.advisor | Білик, Вікторія Андріївна | - |
| dc.contributor.author | Кушнерик, Роман Михайлович | - |
| dc.date.accessioned | 2025-12-15T13:19:34Z | - |
| dc.date.available | 2025-12-15T13:19:34Z | - |
| dc.date.issued | 2025 | - |
| dc.identifier.citation | Кушнерик Р. М. Вавилонський правитель Хаммурапі: формування у здобувачів освіти уявлень про роль особи в історії : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 014 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) / наук. кер. В. А. Білик ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 76 с. | uk_UK |
| dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29818 | - |
| dc.description.abstract | На основі аналізу доступних джерел, зокрема збереженого до наших днів Кодексу законів вавилонського правителя Хаммурапі, а також доступної для вивчення зарубіжної та вітчизняної наукової літератури, у дослідженні зроблена спроба проаналізувати зовнішню та внутрішню політику цього вавилонського правителя, а відтак показати шляхи формування у здобувачів освіти уявлень про роль особи в історії. Наукова робота, фактично, має дві складові – дослідницьку та методологічну. У ході дослідницької роботи було здійснено аналіз джерел та наукової літератури з історії Стародавнього Вавилону означеного періоду. Це дало можливість показати, зокрема, політичну ситуацію та розстановку політичних сил в регіоні, що має назву Месопотамія (Межиріччя) на початку ІІ тис. до н. е. Були з’ясовані обставини початку правління Хаммурапі – шостого правителя І Вавилонської династії та піднесення Вавилону, визначено характер зовнішньої політики вавилонського правителя – завойовницька. Показані шляхи реалізації планів Хаммурапі по приєднанню до Вавилона сусідніх державних утворень. Акцентовано увагу на тому, що створена Хаммурапі держава, яка в історичній літературі отримала назву Старовавилонське царство, включала до свого складу величезні території і різні народи. Відтак, постала потреба в чіткій внутрішній організації такого строкатого суспільства, тому й була проведена кодифікація звичаєвого права, що дало змогу владі встановити чітку соціальну структуру, визначити правила господарювання тощо. Таким чином визначено, що Хаммурапі – правитель, якому вдалося побудувати потужну державу, що мала на той час визначальний вплив у регіоні. На підставі отриманих результатів, а також після проведеного аналізу шкільної освітньої програми, шкільних підручників та науково-методичної літератури у дослідженні показано ступінь відображення теми у шкільних підручниках, розроблено методику вивчення цього питання на уроках історії в закладах загальної спеціальної освіти та запропоновано конкретні шляхи і методи формування у здобувачів освіти уявлень про роль особи в історії на прикладі постаті вавилонського правителя Хаммурапі. | uk_UK |
| dc.language.iso | uk | uk_UK |
| dc.publisher | Волинський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
| dc.subject | Старовавилонське царство | uk_UK |
| dc.subject | Хаммурапі | uk_UK |
| dc.subject | Кодекс Законів | uk_UK |
| dc.subject | шкільні підручники | uk_UK |
| dc.subject | методи | uk_UK |
| dc.subject | просопографія | uk_UK |
| dc.subject | особа | uk_UK |
| dc.title | Вавилонський правитель Хаммурапі: формування у здобувачів освіти уявлень про роль особи в історії. | uk_UK |
| dc.type | Master Thesis | uk_UK |
| dc.contributor.affiliation | Кафедра всесвітньої історії | uk_UK |
| dc.contributor.affiliation | 014 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) | uk_UK |
| Розташовується у зібраннях: | FH_KR (2025) | |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| kushneryk_2025.pdf | 4,96 MB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.