Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29631
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.advisorДучимінська, Тамара Іванівна-
dc.contributor.authorЗінькевич, Вікторія Василівна-
dc.date.accessioned2025-12-01T14:42:42Z-
dc.date.available2025-12-01T14:42:42Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationЗінькевич В. В. Соціально-психологічні чинники переживання самотності у юнацькому віці : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 053 Психологія / наук. кер. Т. І. Дучимінська ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 98 с.uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/29631-
dc.description.abstractПроблема самотності є однією з найактуальніших у сучасній психологічній науці. Вона відображає не лише індивідуально-психологічні особливості особистості, а й стан суспільних взаємин, рівень соціальної згуртованості та комунікативної культури. В умовах воєнних подій, соціальної невизначеності, цифровізації спілкування та посилення інформаційного тиску феномен самотності набуває нового змісту - відчуття відокремленості, емоційної ізоляції, дефіциту щирих контактів і підтримки. Особливо гостро це явище проявляється у юнацькому віці, коли особистість переживає період становлення ідентичності, формування ціннісних орієнтацій та соціальних ролей. У цей період молодь прагне до самоствердження, розширення кола спілкування, однак часто стикається з невпевненістю у собі, труднощами у взаєморозумінні, невідповідністю очікувань і реальності. Саме тому вивчення соціально-психологічних чинників, що впливають на переживання самотності в юності, є важливим для розвитку психологічної науки та практики. Результати показали, що рівень самотності тісно пов’язаний із показниками психологічного благополуччя, самооцінки, емоційної стабільності та рівнем соціальної підтримки. Доведено, що дівчата схильні переживати самотність у формі емоційного дефіциту, тоді як юнаки - у формі соціальної ізоляції. Отримані дані підтвердили значущість міжособистісної підтримки, довіри, відкритості та емоційної компетентності як захисних чинників відчуття самотності. Узагальнені результати дозволяють стверджувати, що самотність у юнацькому віці є багатокомпонентним феноменом, який відображає як внутрішній світ особистості, так і якість її соціальних зв’язків. Вона може виступати водночас і як виклик, і як ресурс самопізнання. Формування психологічної стійкості, розвиток емоційної грамотності та підтримка довірчих взаємин - основні напрями роботи для зниження негативного впливу самотності на психічне здоров’я молоді.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectсамотністьuk_UK
dc.subjectтренінг профілактики самотностіuk_UK
dc.subjectюнацький вікuk_UK
dc.subjectемоційна стабільністьuk_UK
dc.subjectпсихологічне благополуччяuk_UK
dc.subjectсоціальна підтримкаuk_UK
dc.titleСоціально-психологічні чинники переживання самотності у юнацькому віціuk_UK
dc.typeMaster Thesisuk_UK
dc.contributor.affiliationКафедра практичної психології та психодіагностикиuk_UK
dc.contributor.affiliation053 Психологіяuk_UK
Розташовується у зібраннях:FPsy_KR (2025)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Zinkevych_2025.pdf1 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.