Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28421
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorНинюк, Марія Антонівна-
dc.contributor.authorЛаріна, Наталія Боисівна-
dc.contributor.authorНинюк, Інна Іванівна-
dc.date.accessioned2025-09-01T13:20:48Z-
dc.date.available2025-09-01T13:20:48Z-
dc.date.issued2025-08-15-
dc.identifier.citationНинюк, М. А., Ларіна, Н. Б., & Нинюк, І. І. (2025). Трансформація інституту державної служби в Україні у світлі адміністративної реформи. Український політико-правовий дискурс, (14). https://doi.org/10.5281/zenodo.16881431uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28421-
dc.description.abstractАктуальність дослідження зумовлена потребою трансформації інституту державної служби в Україні в умовах проведення адміністративної реформи та викликів, спричинених сучасною політико-правовою нестабільністю, у тому числі наслідками воєнних дій. Метою статті є аналіз теоретико-правових засад інституту державної служби, оцінювання сучасного стану його розвитку в Україні під впливом адміністративної реформи, зокрема окреслення основних викликів та перспектив подальшої трансформації на основі порівняльного аналізу з практикою країн ЄС. Методи, використані у дослідженні: аналіз наукової літератури – для вивчення сучасного стану проблематики дослідження; узагальнення та систематизація – для чіткого та послідовного представлення результатів дослідження. Результати. Встановлено, що основними досягненнями реформи державної служби є прийняття нової нормативно-правової бази, впровадження відкритих конкурсних процедур відбору, запровадження механізмів оцінювання результатів службової діяльності та поступова цифровізація кадрових процесів. Водночас дослідження виявило низку нерозв’язаних питань, зокрема незавершену деполітизацію вищого корпусу державної служби, нерівномірність впровадження реформи на різних щаблях влади, спротив культурним та організаційним змінам. Висновки. Проведений порівняльний аналіз практик ЄС підтвердив важливість посилення стратегічного управління персоналом, розвитку лідерських компетенцій, удосконалення механізмів етики та доброчесності, забезпечення прозорості та інклюзивності державної служби. Відповідно до цих положень у дослідженнім сформульовано низку пропозицій, спрямованих на поглиблення реформи державної служби в Україні: створення професійного вищого корпусу державної служби, запровадження єдиної системи оплати праці, інституціоналізацію безперервного професійного становлення та розвитку адміністративної культури. Отже, трансформація державної служби має бути комплексною, ґрунтуватися на прозорому баченні управління як системи, основаної на цінностях та орієнтованої на громадянина.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.subjectдержавне управлінняuk_UK
dc.subjectінститут державної службиuk_UK
dc.subjectкадрова політикаuk_UK
dc.subjectадміністративна реформаuk_UK
dc.subjectтрансформаціяuk_UK
dc.subjectєвропейські стандартиuk_UK
dc.titleТрансформація інституту державної служби в Україні у світлі адміністративної реформиuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5281/zenodo.16881431-
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.relation.references1. Пустовіт О. А. Окремі аспекти законодавства про механізм правового регулювання державної служби в Україні. Правові новели. 2024. № 23. С. 431˗439. DOI: https://doi.org/10.32782/ln.2024.23.57uk_UK
dc.relation.references2. Іванченко А. В. Напрями удосконалення функціонування державної служби в умовах реалізації системних реформ. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. Серія: Публічне управління та адміністрування. 2024. № 5. С. 83˗88. DOI: https://doi.org/10.32782/TNU-2663-6468/2024.5/13.uk_UK
dc.relation.references3. Шандрук С. М. Характерні риси та соціальне значення державної служби. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. 2024. № 2 (83). С. 365-370. DOI: https://doi.org/10.24144/2307- 3322.2024.83.2.54.uk_UK
dc.relation.references4. Савіцька В. В. Шляхи удосконалення проходження державної служби України відповідно до вимог європейських принципів і стандартів. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Юриспруденція. 2025. № 73. С. 40˗44. DOI: https://doi.org/10.32782/2307- 1745.2025.73.8uk_UK
dc.relation.references5. Гладунова О. Інституціональний підхід до аналізу державної служби у реалізації функцій держави. Актуальні проблеми державного управління. 2021. Т. 1, № 82. С. 158˗163. DOI: https://doi.org/10.35432/1993- 8330appa1822021229127uk_UK
dc.relation.references6. Нестерович В. Ф., Антоненко М. І. Децентралізація у світлі євроінтеграції: досвід окремих країн Європи для України. Актуальні проблеми права: теорія і практика. 2024. № 48. С. 164-176. DOI: https://doi.org/10.33216/2218-5461/2024-48-2-164-176.uk_UK
dc.relation.references7. Приймаченко Д. В., Приймаченко Д. Д. Ґенеза правового регулювання патронатної служби в Україні. Правова позиція. 2021. № 1 (30). С. 45˗52. DOI: https://doi.org/10.32782/2521-6473.2021-1.8.uk_UK
dc.relation.references8. Зубар І. В., Онищук Ю. В. Практика ЄС у децентралізації публічної влади та перспективи її застосування в Україні. Публічне управління та митне адміністрування. 2022. № 1 (32). С. 41˗45. DOI: https://doi.org/10.32836/2310- 9653-2022-1.8.uk_UK
dc.relation.references9. Овчаренко О. М. Реформа системи судоустрою та виконавчого провадження: виклики післявоєнної відбудови України. Юридичний бюлетень. 2023. № 29. С. 77˗89. DOI: https://doi.org/10.32850/LB2414- 4207.2023.29.09.uk_UK
dc.relation.references10. Гончарук О. Р. Європейський досвід формування ефективної моделі публічно-управлінської діяльності та його адаптація в Україні. Експерт: парадигми юридичних наук і державного управління. 2024. № 1 (29). С. 6˗14. DOI: https://doi.org/10.32689/2617-9660-2024-1(29)-6-14.uk_UK
dc.relation.references11. Костриця В. І., Бурлай Т. В., Близнюк В. В. Деформації інституту соціального діалогу в Україні як чинник суспільної десолідаризації. Економічна теорія. 2024. № 3. С. 24˗53. URL: https://etet.org.ua/docs/ET_24_3_45_uk.pdf (дата звернення: 08.06.2025)uk_UK
dc.relation.references12. Шишковський А. О., Бродовська О. Г. Ключові аспекти та пріоритети повоєнного розвитку для України. Інноваційна економіка. 2023. № 2. С. 116˗124. DOI: https://doi.org/10.37332/2309-1533.2023.2.15.uk_UK
dc.relation.references13. Іванов Є. В. Історія зародження та розвитку державної служби в Україні в контексті викликів сьогодення. Вчені записки Таврійського національного університету імені ВІ Вернадського. 2021. Т. 32 (71), № 2. С. 7˗11. DOI: https://doi.org/10.32838/TNU-2663-6468/2021.2/02.uk_UK
dc.relation.references14. Цалко Т. Р., Невмержицька С. М. Проблеми сучасної підготовки та кадрового забезпечення державної служби в Україні. Публічне адміністрування та національна безпека. 2021. № 1 (17). С. 17˗24. DOI: https://doi.org/10.25313/2617-572X-2021-1-6973.uk_UK
dc.relation.references15. Солоткий С. Концептуальні засади державної служби в Україні: проблемні питання. Філософські та методологічні проблеми права. 2021. № 1 (21). С. 127˗134. DOI: https://doi.org/10.33270/02212101.127.uk_UK
dc.relation.references16. Легеза Є. О., Бєлов Д. М. Деякі особливості правового регулювання статусу Державної служби фінансового моніторингу України. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Право. 2022. Т. 2, № 73. С. 51˗56. DOI: https://doi.org/10.24144/2307-3322.2022.73.39.uk_UK
dc.relation.references17. Федоренко М. В. Особливості застосування історично-правового та компаративістського методів при дослідженні систем управління державною службою в Україні та Польщі. Вісник Луганського державного університету внутрішніх справ імені Е. О. Дідоренка. 2021. Вип. 3(95). С. 49˗60. DOI: https://doi.org/10.33766/2524-0323.95.49-60.uk_UK
dc.relation.references18. Про державну службу: Закон України від 10.12.2015 р. № 889-VIII. Верховна Рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/889-19#Text (дата звернення: 08.06.2025).uk_UK
dc.relation.references19. Россіхін В. В., Россіхіна Г. В., Панченко В. В., Надобко С. В. Адміністративно-правові моделі забезпечення публічної служби у країнах ЄС. Dictum factum. 2023. № 2 (14). С. 111˗118. DOI: https://doi.org/10.32703/2663- 6352/2023-2-14-111-118.uk_UK
dc.relation.references20. About the SIGMA Programme. URL: https://www.sigmaweb.org/ (дата звернення: 08.06.2025).uk_UK
dc.relation.references21. Стратегія реформування державного управління України на 2022- 2025 роки. URL: https://par.in.ua/contents/onovlennia-statehii-reformuvanniaderzhavnoho-upravlinnia-do-2025-roku (дата звернення: 08.06.2025).uk_UK
dc.relation.references22. Про адміністративні послуги: Закон України від 06.09.2012 р. № 5203-VI. Верховна Рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5203-17#Text (дата звернення: 08.06.2025).uk_UK
dc.relation.references23. Лимар Т. А., Завада О. Г. Правові засади кадрової політики в державній службі. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 19. С. 141˗148. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6814.2021.19.141uk_UK
dc.relation.references24. Пархоменко-Куцевіл О. І. Проблеми системи управління людськими ресурсами державної служби України. Інвестиції: практика та досвід. 2023. № 13. С. 97˗102. DOI: https://doi.org/10.32702/2306- 6814.2023.13.97uk_UK
dc.relation.references25. Шляхтіна Г. В. Досвід зарубіжних країн у формуванні лідерських компетентностей в органах публічної влади. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Державне управління. 2021. Т. 32 (71), № 3. С. 69˗76. DOI: https://doi.org/10.32838/TNU-2663-6468/2021.3/12.uk_UK
dc.relation.references26. Плетньова Т. Система субʼєктів управління персоналом на державній службі: законодавче регулювання у державах-членах Європейського Союзу. Публічне право. 2022. № 4 (48). С. 95–103. DOI: https://doi.org/10.32782/2306-9082/2022-48-10.uk_UK
dc.subject.udc342.95(477).20uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FH)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
zenodo.16881431.pdf500,79 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.