Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28283
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЄмчик, Олександра Григорівна-
dc.date.accessioned2025-07-17T09:20:33Z-
dc.date.available2025-07-17T09:20:33Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationЄмчик, О. (2025). Чат-GPT як інструмент педагогічної творчості фахівця дошкільної освіти. Acta Paedagogiсa Volynienses, 2, 35–39, doi: https://doi.org/10.32782/apv/2025.2.5uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28283-
dc.description.abstractСтаттю присвячено обґрунтувати напрями використання Chat-GPT як засобу для педагогічної творчості фахівця дошкільної освіти. Дослідження спрямоване на розгляд інструментів штучного інтелекту як засобу пошуку та відображення інформації, її впорядкування. У статті проаналізовано небезпеки надмірного викорис-тання ШІ та напрями їх подолання.Узагальнюючи підходи науковців визначено, що штучний інтелект може використовуватись також засіб розвитку та формування компетентностей, зокрема цифрової та творчої. Творчу компетентність фахівця дошкільної освіти визначено як здатність генерувати нові підходи, адаптувати матеріали до особливостей дітей, та створювати атмосферу гри й відкриття.Шляхом аналізу наукових джерел та підходів учених виокремлено ключові компоненти, без яких Chat-GPT, як одна з форм штучного інтелекту, не стане ефективним в роботі фахівця дошкільної освіти: цілепокладан-ня; врахування вікових та індивідуальних особливостей дітей дошкільного віку; «оживлення» згенерованих ідей; педагогічна інтуїція; критичне оцінювання та редагування; міжособистісна взаємодія.Узагальнено, що з аналізу вищезазначених напрямів, котрі потрібно врахувати під час використання Chat-GPT при організації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти, саме аспекти, котрі вимагають від фахівця дошкільної освіти творчого підходу зберігаються і в процесі використання штучного інтелекту. Найочевидні-ше така педагогічна творчість проявляється під час підготовки промпту (запиту) до Chat-GPT. Обґрунтовано вимоги до формулювання ефективних запитів: чітке окреслення педагогічної мети; визначення вікової категорії дітей; конкретизація теми та освітнього напряму; визначення форми бажаного результату; врахування кон-тексту та умов виконання; стилістичні та емоційні параметри.uk_UK
dc.format.extent35–39-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectштучний інтелектuk_UK
dc.subjectтворча компетентність,uk_UK
dc.subjectсhat-GPTuk_UK
dc.subjectтворча компетентність фахівців дошкільної освітиuk_UK
dc.subjectпедагогічна творчістьuk_UK
dc.titleЧат-GPT як інструмент педагогічної творчості фахівця дошкільної освітиuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/apv/2025.2.5-
dc.citation.issue2-
dc.citation.journalTitleActa Paedagogiсa Volynienses-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.coverage.placenameЛуцькuk_UK
dc.subject.udc373.2.011.3-051:331.102.312]:004.8uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2434.pdf312,61 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.