Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28283
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ємчик, Олександра Григорівна | - |
dc.date.accessioned | 2025-07-17T09:20:33Z | - |
dc.date.available | 2025-07-17T09:20:33Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Ємчик, О. (2025). Чат-GPT як інструмент педагогічної творчості фахівця дошкільної освіти. Acta Paedagogiсa Volynienses, 2, 35–39, doi: https://doi.org/10.32782/apv/2025.2.5 | uk_UK |
dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28283 | - |
dc.description.abstract | Статтю присвячено обґрунтувати напрями використання Chat-GPT як засобу для педагогічної творчості фахівця дошкільної освіти. Дослідження спрямоване на розгляд інструментів штучного інтелекту як засобу пошуку та відображення інформації, її впорядкування. У статті проаналізовано небезпеки надмірного викорис-тання ШІ та напрями їх подолання.Узагальнюючи підходи науковців визначено, що штучний інтелект може використовуватись також засіб розвитку та формування компетентностей, зокрема цифрової та творчої. Творчу компетентність фахівця дошкільної освіти визначено як здатність генерувати нові підходи, адаптувати матеріали до особливостей дітей, та створювати атмосферу гри й відкриття.Шляхом аналізу наукових джерел та підходів учених виокремлено ключові компоненти, без яких Chat-GPT, як одна з форм штучного інтелекту, не стане ефективним в роботі фахівця дошкільної освіти: цілепокладан-ня; врахування вікових та індивідуальних особливостей дітей дошкільного віку; «оживлення» згенерованих ідей; педагогічна інтуїція; критичне оцінювання та редагування; міжособистісна взаємодія.Узагальнено, що з аналізу вищезазначених напрямів, котрі потрібно врахувати під час використання Chat-GPT при організації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти, саме аспекти, котрі вимагають від фахівця дошкільної освіти творчого підходу зберігаються і в процесі використання штучного інтелекту. Найочевидні-ше така педагогічна творчість проявляється під час підготовки промпту (запиту) до Chat-GPT. Обґрунтовано вимоги до формулювання ефективних запитів: чітке окреслення педагогічної мети; визначення вікової категорії дітей; конкретизація теми та освітнього напряму; визначення форми бажаного результату; врахування кон-тексту та умов виконання; стилістичні та емоційні параметри. | uk_UK |
dc.format.extent | 35–39 | - |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | Волинський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
dc.subject | штучний інтелект | uk_UK |
dc.subject | творча компетентність, | uk_UK |
dc.subject | сhat-GPT | uk_UK |
dc.subject | творча компетентність фахівців дошкільної освіти | uk_UK |
dc.subject | педагогічна творчість | uk_UK |
dc.title | Чат-GPT як інструмент педагогічної творчості фахівця дошкільної освіти | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.32782/apv/2025.2.5 | - |
dc.citation.issue | 2 | - |
dc.citation.journalTitle | Acta Paedagogiсa Volynienses | - |
dc.contributor.affiliation | Волинський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
dc.coverage.country | UA | uk_UK |
dc.coverage.placename | Луцьк | uk_UK |
dc.subject.udc | 373.2.011.3-051:331.102.312]:004.8 | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FP) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
2434.pdf | 312,61 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.