Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28264
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorНинюк, Інна Іванівна-
dc.date.accessioned2025-07-15T11:19:14Z-
dc.date.available2025-07-15T11:19:14Z-
dc.date.issued2024-11-04-
dc.identifier.citationНинюк І. І. Трансформація політичних еліт в Україні в контексті реформ державного управління. Суспільство та національні інтереси. Серія «Публічне управління та адміністрування». 2024. № 7(7). С. 716–734. DOI : https://doi.org/10.52058/3041-1572-2024-7(7)-716-734.uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/28264-
dc.description.abstractУпродовж останнього десятиліття Україна перейшла від одного політичного істеблішменту, у якому домінували олігархи, до іншого, що відстоює європейські ідеали. Протести, які відбулися в 2014 році, стали початком низки реформ, зокрема створення Національного антикорупційного бюро, спрямованого на боротьбу з корупцією. Покращення також відбулося у сфері децентралізації, коли місцеві громади отримали більше повноважень та ресурсів. Нове законодавство щодо державного управління та інтеграції до ЄС поклало початок зміні політичних еліт, а також підвищило якість державних інституцій. Із затвердженням у 2015 році нового Закону України «Про державну службу» дало старт важливій та складній реформі державного управління. У результаті даної реформи на державній службі запроваджено систему щорічної оцінки результатів діяльності та введено можливість зайняти вакантну посаду лише через конкурс, що зробило управління більш відкритим і професійним. Всі ці зміни допомогли відновити довіру суспільства до державних інституцій та сприяли розвитку нової політичної культури. Метою реформи було створення нової державної служби, у якій політичні упередження не відіграють ролі при працевлаштуванні. Однак для цього необхідно подолати кілька викликів: по-перше, неформальні зв’язки все ще існують, і деякі старі практики призначень зберігаються; по-друге, оскільки конкурси, як правило, не дуже прозорі, їх чесність викликає сумніви; і останнє, але не менш важливе, – звільнення негідних державних службовців. У цьому дослідженні також розглядається елітарна корупція, функціонування судів і державної системи в цілому, включаючи їх вдосконалення. Вищі верстви суспільства завжди зводять питання корупції до хабарництва – особливо коли йдеться про суди, адміністрацію та медіа. Іншими словами, правосуддя продається таким чином, що дозволяє людині підкупити суддю для винесення сприятливого рішення і мстивого судового адміністрування для тих, хто не хоче платити. У цьому випадку чиновники демонструють поведінку, за якої вони не розпочинають жодної діяльності без пропозиції хабаря, що негативно впливає на довіру до інституцій. Контроль над медіа та їх змістом надає еліті інші засоби контролю населення, але також певним чином перешкоджає отриманню інформації від держави. Це розширює можливості для корупції в міністерствах і відомствах, оскільки поширеною є практика відшкодування збитків шляхом хабарництваuk_UK
dc.format.extent716–734-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВидавнича група «Наукові перспективи»uk_UK
dc.subjectдержавна службаuk_UK
dc.subjectкорупціяuk_UK
dc.subjectдецентралізаціяuk_UK
dc.subjectсудова системаuk_UK
dc.subjectхабарництво-
dc.subjectдержавні інститути-
dc.subjectбюрократія-
dc.subjectполітичні еліти-
dc.titleТрансформація політичних еліт в Україні в контексті реформ державного управління.uk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.52058/3041-1572-2024-7(7)-716-734-
dc.citation.issue7(7)-
dc.citation.journalTitleСуспільство та національні інтереси-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6544-2393-
dc.relation.references1.Рибалка С.В. Особливості формування і функціонування регіональних політичнихеліт в сучасній Україні. Грані.Т.18, No8. С.47–52. URL:https://doi.org/10.15421/1715155(дата звернення: 15.10.2024).uk_UK
dc.relation.references2. Реформа державного управління. URL: https://www.kmu.gov.ua/reformi/efektivnevryaduvannya/reforma-derzhavnogo-upravlinnya (дата звернення: 15.10.2024).uk_UK
dc.relation.references3. Кушнарьов І. В. Ментальні основи політичної корупції в Україні. Політичне життя. 2017. № 4. С. 77–82uk_UK
dc.relation.references4. Shveda Y., Park J. H. Ukraine's revolution of dignity: The dynamics of Euromaidan. Journal of Eurasian Studies. 2016. Vol. 7, no. 1. P. 85–91. URL: https://doi.org/10.1016/j.euras. 2015.10.007 (date of access: 15.10.2024)uk_UK
dc.relation.references5. Добіжа В. В. Особливості технологій прийняття політичних рішень владною елітою в Україні. Держава і право. Серія «Юридичні і політичні науки». 2019. Вип. 85. С. 316–325uk_UK
dc.relation.references6. Жеребко А. В. Трансформація політичного режиму в сучасній Україні. Держава і право. Серія «Політичні науки». 2016. Вип. 71. С. 198–209.uk_UK
dc.relation.references7. Соха С. Вплив еліт на державне управління в Україні. Молодий вчений. 2021. № 11 (99). С. 32–35. URL: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2021-11-99-7 (дата звернення: 15.10.2024).uk_UK
dc.relation.references8. Клочко А. А. Розвиток механізму взаємодії політико-управлінської еліти і громадянського суспільства у процесі модернізації публічного управління в Україні. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2021. № 2. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/?op= 1&z=1972 (дата звернення: 15.10.2024)uk_UK
dc.relation.references9. Nowacki A. Революція гідності та російська агресія в Україні: польська рецепція. Roczniki humanistyczne. 2017. Т. 65, № 7. С. 103–121. URL: https://doi.org/10.18290/rh.2017.65.7-7uk_UK
dc.relation.references10. Головань В. Корупція і судова реформа. Юридична україна. 2019. № 3 (195). С. 48–50uk_UK
dc.relation.references11. Браташова Я. Реформування державної служби в рамках проведення реформи державного управління України. Наукові записки Інституту законодавства Верховної Ради України. 2020. № 1. С. 119–125.uk_UK
dc.relation.references12. Шусть В. В. Психологічний вплив комунікативного дискурсу управлінських еліт України як чинник формування політичних цінностей суспільства. Психологічні перспективи. 2016. Вип. 28. С. 315–322.uk_UK
dc.relation.references13. Сусла Я. С. Динаміка парламентської еліти в Україні (2002 – 2020 рр.): кількісне чи якісне оновлення? : Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра : 052. Острог, 2020. 80 с.uk_UK
dc.relation.references14. Шинкаренко Н. В. Національне антикорупційне бюро України як суб’єкт запобігання корупції. Прикарпатський юридичний вісник. 2016. № 2. С. 74–77.uk_UK
dc.relation.references15. Калітенко О. В., Калмиков Д. О., Коліушко І. Б. Альтернативний звіт з оцінки ефективності впровадження державної антикорупційної політики. Київ : Москаленко О. М., 2019. 366 сuk_UK
dc.relation.references16. Коваленко А., Рубежов Б. Судова реформа в Україні: історія та сучасний стан. Наукові перспективи (Naukovì perspektivi). 2021. № 12 (18). URL: https://doi.org/10.52058/ 2708-7530-2021-12(18)-256-269 (дата звернення: 15.10.2024).uk_UK
dc.relation.references17. Хронологія боротьби з корупцією в Україні та гучні справи НАБУ. Радіо Свобода. URL: https://www.radiosvoboda.org/a/28912102.html (дата звернення: 15.10.2024).uk_UK
dc.subject.udc321.01:351(477)uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FH)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
3041-1572-2024-7(7)-716-734.pdf407,83 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.