Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27935
Назва: | Психологічні особливості побудови ефективної комунікації у екстравертів та інтровертів |
Автори: | Наплета, Богдана Святославівна |
Приналежність: | Кафедра практичної психології та психодіагностики 053 Психологія |
Бібліографічний опис: | Наплета Б. С. Психологічні особливості побудови ефективної комунікації у екстравертів та інтровертів : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 053 Психологія / наук. кер. Л. І. Магдисюк ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2025. 51 с. |
Дата публікації: | 2025 |
Дата внесення: | 17-чер-2025 |
Видавництво: | Волинський національний університет імені Лесі Українки |
Науковий керівник: | Магдисюк, Людмила Іванівна |
Теми: | екстраверсія вербальна та невербальна комунікація. інтроверсія міжособистісна комунікація ефективність спілкування стиль взаємодії чкомунікативна поведінка |
Короткий огляд (реферат): | У вступі обґрунтовано актуальність дослідження психологічних аспектів комунікації між екстравертами та інтровертами. Підкреслено, що спілкування є важливим чинником особистісного розвитку, соціалізації й адаптації, а індивідуальні відмінності - зокрема рівень екстраверсії чи інтроверсії - значно впливають на ефективність взаємодії. Часто саме ці особливості зумовлюють труднощі в міжособистісних контактах, що особливо проявляється в умовах стресу чи конфліктів. Метою дослідження є з’ясування впливу типу особистості на ефективність комунікації та пошук шляхів покращення взаємодії між людьми з різними темпераментними рисами. У першому розділі подано теоретичний аналіз понять екстраверсії, інтроверсії та міжособистісної комунікації. Розглянуто психологічні характеристики обох типів особистості, їхній стиль спілкування, особливості сприймання та передавання інформації, а також фактори, які можуть як сприяти, так і перешкоджати ефективній взаємодії. Зроблено висновок, що екстраверти, зазвичай, відкриті до нових контактів, енергійні та ініціативні, проте можуть домінувати в розмові. Натомість інтроверти більш стримані, схильні до глибоких роздумів і комфортніше почуваються у вузькому колі спілкування, хоча їм складніше адаптуватися до нових соціальних ситуацій. Другий розділ присвячено вибору психодіагностичних методик, які дозволяють виявити тип особистості та рівень розвитку комунікативних здібностей. Описано, як за допомогою обраних інструментів оцінювалися стиль взаємодії, поведінка у конфліктних ситуаціях та загальна ефективність спілкування. Досліджено типові стилі поведінки у конфліктних ситуаціях і встановлено рівень розвитку основних комунікативних умінь з урахуванням типу особистості. Особливу увагу приділено аналізу того, як екстраверсія та інтроверсія впливають на вибір стратегії взаємодії в напружених комунікативних обставинах. Також наведено опис авторської програми, спрямованої на розвиток навичок усвідомленої, адаптивної та ефективної комунікації з урахуванням індивідуальних особливостей учасників. Програма поєднує теоретичні знання й практичні завдання для кращого розуміння себе та інших у процесі взаємодії. Новизна дослідження полягає в комплексному аналізі взаємозв’язку між типом особистості (екстраверсія/інтроверсія) та ефективністю міжособистісної комунікації, а також у розробці програми тренінгу, що враховує ці особливості для покращення комунікативних навичок у групах з різними типами особистості. Практичне значення одержаних результатів полягає в розробці психокорекційно-розвивальної програми, спрямованої на поглиблення розуміння учасниками індивідуальних особливостей власного стилю спілкування, зумовленого рівнем екстраверсії або інтроверсії. Розроблену програму можуть використовувати практичні психологи, соціальні педагоги, тренери з особистісного розвитку, викладачі та куратори студентських груп, а також фахівці, які працюють у сфері освіти, HR та корпоративного навчання. Дана робота включає вступ, два основних розділи, висновки до кожного з них, загальний підсумок, а також перелік використаних джерел, що налічує 27 позицій, та додатки. Загалом у роботі представлено 3 таблиць та 3 ілюстрацій. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27935 |
Тип вмісту: | Bachelor Thesis |
Розташовується у зібраннях: | FPsy_KR (2025) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
napleta_2025.pdf | 540,26 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.