Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27883
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.advisorКозак, Галина Анатоліївна-
dc.contributor.authorЯнко, Богдана Василівна-
dc.date.accessioned2025-06-11T13:41:34Z-
dc.date.available2025-06-11T13:41:34Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationЯнко Б. В. Психологічні особливості прояву агресії як способу самоствердження у підлітковому віці : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавр : спец. 053 Психологія / наук. кер. Г. А. Козак ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк 2025. 66 с.uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27883-
dc.description.abstractУ кваліфікаційній роботі розглядається проблема агресії як одного з провідних способів самоствердження у підлітковому віці. Підлітковий період характеризується інтенсивними особистісними та соціальними змінами, підвищеною емоційністю, прагненням до самостійності та визнання. У цьому контексті агресивна поведінка може бути засобом вираження внутрішньої напруги, протесту проти обмежень, а також способом самореалізації в умовах нестабільного емоційного стану або дефіциту підтримки з боку оточення. У першому розділі роботи здійснено теоретичний аналіз феномену агресії, її форм, типів, причин виникнення та проявів у підлітковому віці. Розглянуто концепції самоствердження у працях вітчизняних і зарубіжних дослідників, визначено роль соціальних і психологічних чинників у формуванні агресивної поведінки. Окреслено особливості підліткового віку як критичного періоду у становленні особистості. Другий розділ містить результати емпіричного дослідження рівня агресивності та мотивацій самоствердження у підлітків 16–17 років. За допомогою психодіагностичних методик (зокрема опитувальника Басса-Даркі та методики діагностики мотивацій самоствердження) було виявлено, що високий рівень агресії супроводжується емоційною збудливістю, тривожністю та домінуванням егоїстичних мотивацій. Кореляційний аналіз показав взаємозв’язок між окремими видами агресії та різними напрямами самоствердження, що свідчить про неоднозначність агресивної поведінки як прояву глибинних внутрішньоособистісних процесів. У третьому розділі розроблено та апробовано психокорекційну програму, спрямовану на зниження рівня агресивності та розвиток позитивного самосприйняття підлітків. Програма включає елементи арт-терапії, тренінги особистісного зростання, роботу з батьками та індивідуальне психологічне консультування. Отримані результати підтвердили ефективність запропонованого підходу: зниження агресивних реакцій, підвищення емоційної стабільності та розвиток конструктивних форм самоствердження. Робота має як теоретичну, так і практичну цінність, і може бути корисною для практичних психологів, педагогів, соціальних працівників, а також усіх, хто працює з підлітками у сфері освіти та виховання.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectагресіяuk_UK
dc.subjectміжособистісні стосункиuk_UK
dc.subjectпсихологічна допомогаuk_UK
dc.subjectпідлітковий вікuk_UK
dc.subjectпсихологічна корекціяuk_UK
dc.subjectемоційна регуляціяuk_UK
dc.subjectсамооцінкаuk_UK
dc.subjectсамоствердженняuk_UK
dc.titleПсихологічні особливості прояву агресії як способу самоствердження у підлітковому віціuk_UK
dc.typeBachelor Thesisuk_UK
dc.contributor.affiliationКафедра практичної психології та психодіагностикиuk_UK
dc.contributor.affiliation053 Психологіяuk_UK
Розташовується у зібраннях:FPsy_KR (2025)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Yanko_2025.pdf1,22 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.