Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27883
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Козак, Галина Анатоліївна | - |
dc.contributor.author | Янко, Богдана Василівна | - |
dc.date.accessioned | 2025-06-11T13:41:34Z | - |
dc.date.available | 2025-06-11T13:41:34Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Янко Б. В. Психологічні особливості прояву агресії як способу самоствердження у підлітковому віці : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавр : спец. 053 Психологія / наук. кер. Г. А. Козак ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк 2025. 66 с. | uk_UK |
dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27883 | - |
dc.description.abstract | У кваліфікаційній роботі розглядається проблема агресії як одного з провідних способів самоствердження у підлітковому віці. Підлітковий період характеризується інтенсивними особистісними та соціальними змінами, підвищеною емоційністю, прагненням до самостійності та визнання. У цьому контексті агресивна поведінка може бути засобом вираження внутрішньої напруги, протесту проти обмежень, а також способом самореалізації в умовах нестабільного емоційного стану або дефіциту підтримки з боку оточення. У першому розділі роботи здійснено теоретичний аналіз феномену агресії, її форм, типів, причин виникнення та проявів у підлітковому віці. Розглянуто концепції самоствердження у працях вітчизняних і зарубіжних дослідників, визначено роль соціальних і психологічних чинників у формуванні агресивної поведінки. Окреслено особливості підліткового віку як критичного періоду у становленні особистості. Другий розділ містить результати емпіричного дослідження рівня агресивності та мотивацій самоствердження у підлітків 16–17 років. За допомогою психодіагностичних методик (зокрема опитувальника Басса-Даркі та методики діагностики мотивацій самоствердження) було виявлено, що високий рівень агресії супроводжується емоційною збудливістю, тривожністю та домінуванням егоїстичних мотивацій. Кореляційний аналіз показав взаємозв’язок між окремими видами агресії та різними напрямами самоствердження, що свідчить про неоднозначність агресивної поведінки як прояву глибинних внутрішньоособистісних процесів. У третьому розділі розроблено та апробовано психокорекційну програму, спрямовану на зниження рівня агресивності та розвиток позитивного самосприйняття підлітків. Програма включає елементи арт-терапії, тренінги особистісного зростання, роботу з батьками та індивідуальне психологічне консультування. Отримані результати підтвердили ефективність запропонованого підходу: зниження агресивних реакцій, підвищення емоційної стабільності та розвиток конструктивних форм самоствердження. Робота має як теоретичну, так і практичну цінність, і може бути корисною для практичних психологів, педагогів, соціальних працівників, а також усіх, хто працює з підлітками у сфері освіти та виховання. | uk_UK |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | Волинський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
dc.subject | агресія | uk_UK |
dc.subject | міжособистісні стосунки | uk_UK |
dc.subject | психологічна допомога | uk_UK |
dc.subject | підлітковий вік | uk_UK |
dc.subject | психологічна корекція | uk_UK |
dc.subject | емоційна регуляція | uk_UK |
dc.subject | самооцінка | uk_UK |
dc.subject | самоствердження | uk_UK |
dc.title | Психологічні особливості прояву агресії як способу самоствердження у підлітковому віці | uk_UK |
dc.type | Bachelor Thesis | uk_UK |
dc.contributor.affiliation | Кафедра практичної психології та психодіагностики | uk_UK |
dc.contributor.affiliation | 053 Психологія | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | FPsy_KR (2025) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Yanko_2025.pdf | 1,22 MB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.