Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27720
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКапітула, Мар'яна Станіславівна-
dc.date.accessioned2025-05-12T10:29:26Z-
dc.date.available2025-05-12T10:29:26Z-
dc.date.issued2025-05-01-
dc.date.submitted2025-02-02-
dc.identifier.citationКапітула, М. (2025). Комп’ютерні технології як один із засобів розвитку мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями. Acta Paedagogica Volynienses, 1, С.176-180 DOI https://doi.org/10.32782/apv/2025.1.25uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27720-
dc.description.abstractУ статті розглядається актуальність використання комп’ютерних технологій у корекційно-розвивальній роботі з дітьми, які мають інтелектуальні порушення (ІП). Зазначено, що цифрові технології відіграють важливу роль у навчальному процесі, сприяючи розвитку мовлення, когнітивних навичок, комунікативної взаємодії та соціалізації дітей. Доведено, що інтерактивні додатки, мультимедійні засоби, альтернативні системи комунікації та програми мовленнєвого розвитку позитивно впливають на навчальну діяльність дітей з ІП, допомагаючи адаптувати навчальний процес відповідно до їхніх потреб. Аналіз останніх досліджень вчених О. Василенко, Є. Гончарової, З. Зінченко, О. Кукушкіної та інших підтверджує, що застосування комп’ютерних технологій у корекційній педагогіці підвищує ефективність навчання та полегшує засвоєння матеріалу. Виділено основні завдання комп’ютерних технологій у корекційно-розвивальній роботі: формування мовленнєвих і комунікативних навичок, підвищення мотивації до навчання, корекція когнітивних порушень та адаптація дітей до соціального середовища. У статті описано різновиди комп’ютерних технологій у корекційній педагогіці, зокрема апаратне та програмне забезпечення, яке дозволяє створювати адаптовані навчальні матеріали. Окрему увагу приділено ролі штучного інтелекту (ШІ) у корекційній педагогіці, його можливостям персоналізації навчання, підбору оптимальних завдань та розвитку соціальних навичок у дітей з ІП. Визначено основні переваги та ризики вико-ристання комп’ютерних технологій у корекційній роботі. Важливою умовою ефективності цифрових технологій є компетентність педагогів у сфері їхнього використання, адаптація програмного забезпечення до індивідуальних особливостей дітей та контроль батьків у процесі навчання. Зроблено висновок, що комп’ютерних технологій є ефективним інструментом для розвитку дітей з ІП за умови дотримання балансу між цифровими та традиційними методами навчання.uk_UK
dc.format.extent176-180-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectкорекційно-розвивальна роботаuk_UK
dc.subjectкомп’ютерні технологіїuk_UK
dc.subjectінтелектуальні порушенняuk_UK
dc.subjectмовленнєвий розвитокuk_UK
dc.subjectштучний інтелектuk_UK
dc.titleКомп’ютерні технології як один із засобів розвитку мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннямиuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/apv/2025.1.25-
dc.citation.issue1-
dc.citation.journalTitleActa Paedagogica Volynienses-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.coverage.placenameЛуцькuk_UK
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0002-2291-4869-
dc.relation.referencesГета А., Заіка В., Коваленко В. Сучасні засоби ІКТ підтримки інклюзивного навчання. Полтава : ПУЕТ, 2018. 261 с.uk_UK
dc.relation.referencesКонопляста С., Сак Т. Логопсихологія. Київ : Знання, 2012. 293uk_UK
dc.relation.referencesЛяшенко С.‚ Зінченко З. Інтеграція інформаційно-комунікаційних технологій у освітній процес. Вихова-тель-методист дошкільного закладу. 2013. No 7. С. 16–27.uk_UK
dc.relation.referencesМиронова С. Використання комп’ютера у корекційному навчанні дітей з вадами інтелекту. Дефектологія. 2003. No 3. С. 41–45.uk_UK
dc.relation.referencesТрикоз С. Використання комп’ютерних технологій у навчанні дітей з порушеннями інтелектуаль-ного розвитку. Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. 2019. С. 99–100. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/725794/1/Цифрова%20компетентн_2019_99-100.pdfuk_UK
dc.subject.udc376.015.31:0/9-056.313]:004uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2249.pdf303,95 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.