Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27720
Назва: Комп’ютерні технології як один із засобів розвитку мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями
Автори: Капітула, Мар'яна Станіславівна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Капітула, М. (2025). Комп’ютерні технології як один із засобів розвитку мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями. Acta Paedagogica Volynienses, 1, С.176-180 DOI https://doi.org/10.32782/apv/2025.1.25
Журнал/збірник: Acta Paedagogica Volynienses
Випуск/№ : 1
Дата публікації: 1-тра-2025
Дата внесення: 12-тра-2025
Видавництво: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Луцьк
Ідентифікатор ORCID: https://orcid.org/0009-0002-2291-4869
DOI: https://doi.org/10.32782/apv/2025.1.25
УДК: 376.015.31:0/9-056.313]:004
Теми: корекційно-розвивальна робота
комп’ютерні технології
інтелектуальні порушення
мовленнєвий розвиток
штучний інтелект
Діапазон сторінок: 176-180
Короткий огляд (реферат): У статті розглядається актуальність використання комп’ютерних технологій у корекційно-розвивальній роботі з дітьми, які мають інтелектуальні порушення (ІП). Зазначено, що цифрові технології відіграють важливу роль у навчальному процесі, сприяючи розвитку мовлення, когнітивних навичок, комунікативної взаємодії та соціалізації дітей. Доведено, що інтерактивні додатки, мультимедійні засоби, альтернативні системи комунікації та програми мовленнєвого розвитку позитивно впливають на навчальну діяльність дітей з ІП, допомагаючи адаптувати навчальний процес відповідно до їхніх потреб. Аналіз останніх досліджень вчених О. Василенко, Є. Гончарової, З. Зінченко, О. Кукушкіної та інших підтверджує, що застосування комп’ютерних технологій у корекційній педагогіці підвищує ефективність навчання та полегшує засвоєння матеріалу. Виділено основні завдання комп’ютерних технологій у корекційно-розвивальній роботі: формування мовленнєвих і комунікативних навичок, підвищення мотивації до навчання, корекція когнітивних порушень та адаптація дітей до соціального середовища. У статті описано різновиди комп’ютерних технологій у корекційній педагогіці, зокрема апаратне та програмне забезпечення, яке дозволяє створювати адаптовані навчальні матеріали. Окрему увагу приділено ролі штучного інтелекту (ШІ) у корекційній педагогіці, його можливостям персоналізації навчання, підбору оптимальних завдань та розвитку соціальних навичок у дітей з ІП. Визначено основні переваги та ризики вико-ристання комп’ютерних технологій у корекційній роботі. Важливою умовою ефективності цифрових технологій є компетентність педагогів у сфері їхнього використання, адаптація програмного забезпечення до індивідуальних особливостей дітей та контроль батьків у процесі навчання. Зроблено висновок, що комп’ютерних технологій є ефективним інструментом для розвитку дітей з ІП за умови дотримання балансу між цифровими та традиційними методами навчання.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27720
Перелік літератури: Гета А., Заіка В., Коваленко В. Сучасні засоби ІКТ підтримки інклюзивного навчання. Полтава : ПУЕТ, 2018. 261 с.
Конопляста С., Сак Т. Логопсихологія. Київ : Знання, 2012. 293
Ляшенко С.‚ Зінченко З. Інтеграція інформаційно-комунікаційних технологій у освітній процес. Вихова-тель-методист дошкільного закладу. 2013. No 7. С. 16–27.
Миронова С. Використання комп’ютера у корекційному навчанні дітей з вадами інтелекту. Дефектологія. 2003. No 3. С. 41–45.
Трикоз С. Використання комп’ютерних технологій у навчанні дітей з порушеннями інтелектуаль-ного розвитку. Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. 2019. С. 99–100. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/725794/1/Цифрова%20компетентн_2019_99-100.pdf
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2249.pdf303,95 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.