Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27719
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОстапйовська, Ірина Ігорівна-
dc.contributor.authorСтасюк, Людмила Павлівна-
dc.date.accessioned2025-05-12T10:18:45Z-
dc.date.available2025-05-12T10:18:45Z-
dc.date.issued2023-04-27-
dc.identifier.citationОстапйовська І., Стасюк Л. Використання мережевих освітніх ресурсів при викладанні спеціальних методик математичної та природничої освітньої галузі у процесі підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта. Acta Paedagogika Volynienses. 2023. Вип. 1. С. 128–133. doi: https://doi.org/10.32782/apv/2023.1.18uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27719-
dc.description.abstractУ статті обґрунтовано актуальність теми публікації та її своєчасність і практичне значення; за результатами аналізу наукових джерел виявлено брак актуальних досліджень у контексті теми статті. У процесі наукового дослідження було актуалізовано дефініції та зміст феномену «інформаційно-комунікаційні технології» (ІКТ) та на його основі розроблено означення поняття «інформаційно-комунікаційних технологій навчання» як класу ІКТ, призначеного для вирішення освітніх завдань. У публікації увагу зосереджено на використанні ресурсів мережі Інтернет, котрі можуть бути використані при викладанні спеціальних методик математичної та природничої освітньої галузі у процесі підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта. Зокрема, на основі аналізу змісту та функціонального освітнього навантаження електронних освітніх ресурсів, розроблено зміст мережевих освітніх ресурсів (МОР) як комплексів мережевих програмно-технічних засобів та електронних освітніх ресурсів у тому числі – засобів та ресурсів освітніх порталів (сайтів). Увагу було зосереджено на програмній складовій МОР. У процесі дослідження було виокремлено основні дидактичні завдання, які дозволяють вирішити мережеві окремі ресурси. Зокрема: 1) забезпечення доступу педагогів та здобувачів освіти до різноманітної навчальної, довідкової, просвітницької інформації поданої у різноманітній формі; 2) планування, організації та проведення освітньої діяльності; 3) підвищення якості навчального й виховного впливу, доповнення й урізноманітнення його засобів, стимулювання мотивації здобувачів освіти; 4) стимулювання прагнення до самоосвіти, сприяння формуванню індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта; 5) сприяння академічній мобільності, стимулювання спільної освітньої/самоосвітньої діяльності здобувачів освіти тощо, – із виділенням конкретних МОР для вирішення цих завдань. А також – наведено конкретний приклад завдання із використанням МОР. Також було окреслено проблематику подальших досліджень у контексті теми публікації.uk_UK
dc.description.abstractThe substantiates relevance of the topic of the publication and its timeliness and practical is significanced in the article; according to the results of the analysis of scientific sources, a lack of relevant research in the context of the topic of the article was revealed also. The definitions and content of the phenomenon «information and communication technologies» (ICT) have been updated in the process of scientific research, and the definition of the concept of «information and communication technologies of study» (ICTS) were developed on its basis as a class of ICT intended for solving educational tasks. Have been focused on the use of Internet resources, which can be used in teaching special methods of mathematics education sphere and special methods of science education sphere in the process of training students of higher education in the specialty 016 Special Education in the publication. In particular, based on the analysis of the content and functional educational load of electronic educational resources, the content of network educational resources (NER) have been developed as a complex of network software and technical tools and electronic educational resources, including tools and resources of educational portals (sites). Attention have been focused on the software component of the NER. In the process of research, the main didactic tasks have been singled out, which allowed solving individual network resources. In particular: 1) ensuring access of teachers and students of education to a variety of educational, reference, and educational information presented in a variety of forms; 2) planning, organizing and carrying out educational activities; 3) improving the quality of educational and educational influence, supplementing and diversifying its means, stimulating the motivation of education seekers; 4) stimulating the desire for self-education, promoting the formation of an individual educational trajectory of those seeking higher education in the specialty 016 Special Education; 5) promotion of academic mobility, stimulation of joint educational/self-educational activities of education seekers, etc., with the allocation of specific NERs to solve these tasks. And also – a specific example of a task with the use of NER have been given. The issues of further research in the context of the topic of the publication also were outlined.uk_UK
dc.format.extent128–133-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectспеціальна методика математикиuk_UK
dc.subjectспеціальна методика природознавстваuk_UK
dc.subjectспеціальна методика курсу «Я досліджую світ»uk_UK
dc.subjectелектронні освітні ресурсиuk_UK
dc.subjectмережеві освітні ресурсиuk_UK
dc.subjectспеціальна освітаuk_UK
dc.subjectпідготовка здобувачів вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освітаuk_UK
dc.subjectspecial method of mathematicsuk_UK
dc.subjectspecial method of natural scienceuk_UK
dc.subjectspecial method of the course «I explore the world»uk_UK
dc.subjectelectronic educational resourcesuk_UK
dc.subjectonline educational resourcesuk_UK
dc.subjectspecial educationuk_UK
dc.subjectpreparation of students of higher education specialty 016 Special Educationuk_UK
dc.titleВикористання мережевих освітніх ресурсів при викладанні спеціальних методик математичної та природничої освітньої галузі у процесі підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освітаuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/apv/2023.1.18-
dc.citation.conference1-
dc.citation.journalTitleActa Paedagogika Volynienses-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.relation.referencesen1. Navchalnyi plan pidhotovky bakalavra dennoi formy navchannia za spetsialnistiu 016 Spetsialna osvita u Volynskomu natsionalnomu universyteti imeni Lesi Ukrainky (zatverdzhenoho u 2022 r.) [Curriculum for a full-time bachelor’s degree in specialty 016 Special education at Lesya Ukrainka Volyn National University (approved in 2022)]. (2022). URL: http://surl.li/eydqj (in Ukrainian).uk_UK
dc.relation.referencesen2. Hladchenko, I. V. (2022). Zaluchennia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy do vyvchennia matematyky v umovakh simi: shliakhy pidtrymky [Involving children with special educational needs in learning mathematics in the family environment: ways of support]. Osvita osib z osoblyvymy potrebamy: vyklyky voiennoho chasu : Materialy VIII Mizhnarodnoho konhresu zi spetsialnoi pedahohiky ta psykholohii Instytut spetsialnoi pedahohiky i psykholohii im. M. Yarmachenka NAPN Ukrainy, m. Kyiv. 62–67. URL: https://ispukr.org.ua/?p=9597#.Y3tWEoNBzIU (in Ukrainian).uk_UK
dc.relation.referencesen3. Hladchenko, I. V. (2021). Korektsiina spriamovanist zaniat z formuvannia elementarnykh matematychnykh uiavlen u ditei z porushenniamy intelektualnoho rozvytku [Corrective orientation of classes on the formation of elementary mathematical ideas in children with intellectual development disorders]. Osoblyva dytyna: navchannia i vykhovannia, 104(4), 58–68. URL: https://doi.org/10.33189/ectu.v104i4.90 (in Ukrainian).uk_UK
dc.relation.referencesen4. Shavyrina, K. O. & Kramarenko, T. H. (2019). Metodyka navchannia matematyky uchniv z osoblyvymy osvitnimy potrebamy zasobamy dystantsiinykh tekhnolohii [Methods of teaching mathematics to students with special educational needs by means of remote technologies]. Materialy mizhnarodnoi naukovo-metodychnoi konferentsii «Problemy matematychnoi osvity» (PMO – 2019) (m. Cherkasy, 11–12 kvitnia 2019 r.). Cherkasy, 229–230. URL: http://difur.in.ua/wp-content/uploads/2019/04/pmo-2019.pdf#page=229 (in Ukrainian).uk_UK
dc.relation.referencesen5. Trykoz, S. V. (2020). Vykorystannia tsyfrovykh tekhnolohii u oznaiomlenni ditei z porushenniamy intelektualnoho rozvytku z pryrodnychymy poniattiamy. Tsyfrova kompetentnist suchasnoho vchytelia novoi ukrainskoi shkoly [The use of digital technologies in familiarizing children with intellectual development disorders with natural concepts. Digital competence of the modern teacher of the new Ukrainian school]. Modeliuvannia tsyfrovoho navchalnoho seredovyshcha zakladu zahalnoi serednoi osvity : zb. materialiv vseukr. nauk.-prakt. seminaru (Kyiv, 5 bereznia 2020 r.). Instytut informatsiinykh tekhnolohii i zasobiv navchannia NAPN Ukrainy, m. Kyiv. 109–110. URL: https://lib.iitta.gov.ua/723265/ (in Ukrainian).uk_UK
dc.relation.referencesen6. Husak, T. O. (2018). Prohrama z korektsiino-rozvytkovoi roboty “Korektsiia rozvytku. Formuvannia znan pro dovkillia zasobamy piznavalnykh zavdan” dlia 1–4 klasiv spetsialnykh zakladiv zahalnoi serednoi osvity dlia ditei z porushenniamy oporno-rukhovoho aparatu [Program for corrective and developmental work «Correction of development. Formation of knowledge about the environment by means of cognitive tasks» for grades 1–4 of special institutions of general secondary education for children with musculoskeletal disorders]: [Navchalnyi material]. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/711526 (in Ukrainian).uk_UK
dc.relation.referencesen7. Pihur, O. V., Sokolovska, I. M. & Lazorchyn, O. S. (2018) Prohrama z korektsiino-rozvytkovoi roboty «Korektsiia rozvytku. Piznai navkolyshnii svit» dlia 1–4 klasiv spetsialnykh zakladiv zahalnoi serednoi osvity dlia ditei z porushenniamy oporno-rukhovoho aparatu [Program for corrective and developmental work «Correction of development. Get to know the world around you» for grades 1–4 of special institutions of general secondary education for children with musculoskeletal disorders]: [Navchalnyi material]. Retrieved from https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/711527 (in Ukrainian).uk_UK
dc.relation.referencesen8. Nakaz № 749 vid 29.05.2019 Ministerstva osvity i nauky Ukrainy «Pro vnesennia zmin do Polozhennia pro elektronni osvitni resursy» [Order № 749 dated 05.29.2019 of the Ministry of Education and Science of Ukraine «On Amendments to the Regulations on Electronic Educational Resources»]. (2019). Verkhovna rada Ukrainy. Zakonodavstvo Ukrainy : web-sait. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0666-19#Text (in Ukrainian).uk_UK
dc.relation.referencesen9. Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy № 836 vid 19 veresnia 2022 r. «Pro zatverdzhennia typovykh osvitnikh prohram dlia 1–2 ta 3–4 klasiv spetsialnykh zakladiv zahalnoi serednoi osvity dlia osib iz porushenniamy intelektualnoho rozvytku ta vyznannia takymy, shcho vtratyly chynnist, deiakykh nakaziv Ministerstva osvity i nauky Ukrainy» [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine No. 836 dated September 19, 2022 «On the approval of standard educational programs for grades 1–2 and 3–4 of special institutions of general secondary education for persons with intellectual disabilities and recognition as having lost the validity of certain orders Ministry of Education and Science of Ukraine»]. (2022). Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy : web-sait. Retrieved from http://surl.li/ftjul (in Ukrainian)uk_UK
dc.relation.references1. Навчальний план підготовки бакалавра денної форми навчання за спеціальністю 016 Спеціальна освіта у Волинському національному університеті імені Лесі Українки (затвердженого у 2022 р.) URL: http://surl.li/eydqjuk_UK
dc.relation.references2. Гладченко І. В. Залучення дітей з особливими освітніми потребами до вивчення математики в умовах сім’ї: шляхи підтримки. Освіта осіб з особливими потребами: виклики воєнного часу : Матеріали VІІІ Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології Інститут спеціальної педагогіки і психології ім. М. Ярмаченка НАПН України, м. Київ. 2022. С. 62–67. URL: https://ispukr.org.ua/?p=9597#.Y3tWEoNBzIUuk_UK
dc.relation.references3. Гладченко І. В. Корекційна спрямованість занять з формування елементарних математичних уявлень у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Особлива дитина: навчання і виховання. № 104(4). 2021. С. 58–68. URL: https://doi.org/10.33189/ectu.v104i4.90uk_UK
dc.relation.references4. Шавиріна К. О., Крамаренко Т. Г. Методика навчання математики учнів з особливими освітніми потребами засобами дистанційних технологій. Матеріали міжнародної науково-методичної конференції «Проблеми математичної освіти» (ПМО – 2019) (м. Черкаси, 11–12 квітня 2019 р.). Черкаси. 2019. С. 229–230. URL: http://difur.in.ua/wp-content/uploads/2019/04/pmo-2019.pdf#page=229uk_UK
dc.relation.references5. Трикоз С. В. Використання цифрових технологій у ознайомленні дітей з порушеннями інтелектуального розвитку з природничими поняттями. Цифрова компетентність сучасного вчителя нової української школи : Моделювання цифрового навчального середовища закладу загальної середньої освіти : зб. матеріалів всеукр. наук.-практ. семінару (Київ, 5 березня 2020 р.). Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, м. Київ. 2020. С. 109–110. URL: https://lib.iitta.gov.ua/723265/uk_UK
dc.relation.references6. Гусак Т. О. Програма з корекційно-розвиткової роботи «Корекція розвитку. Формування знань про довкілля засобами пізнавальних завдань» для 1–4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату : [Навчальний матеріал]. 2018. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/711526uk_UK
dc.relation.references7. Пігур О. В., Соколовська І. М., Лазорчин О. С. Програма з корекційно-розвиткової роботи «Корекція розвитку. Пізнай навколишній світ» для 1–4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату : [Навчальний матеріал]. 2018. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/711527uk_UK
dc.relation.references8. Наказ № 749 від 29.05.2019 Міністерства освіти і науки України «Про внесення змін до Положення про електронні освітні ресурси». Верховна рада України. Законодавство України : веб-сайт. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0666-19#Textuk_UK
dc.relation.references9. Наказ Міністерства освіти і науки України № 836 від 19 вересня 2022 р. «Про затвердження типових освітніх програм для 1–2 та 3–4 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти для осіб із порушеннями інтелектуального розвитку та визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів Міністерства освіти і науки України». Міністерство освіти і науки України : веб-сайт. 2022. URL: http://surl.li/ftjuluk_UK
dc.subject.udc373.016:5]:378:004uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2023_Ostapiovska-Stasiyk_SpOsv-MerTehn.pdf386,96 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.