Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27669
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Остапйовська, Ірина Ігорівна | - |
dc.contributor.author | Карпік, Вікторія Сергіївна | - |
dc.contributor.author | Орищук, Аліна Дмитрівна | - |
dc.date.accessioned | 2025-04-25T11:11:18Z | - |
dc.date.available | 2025-04-25T11:11:18Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Остапйовська І., Карпік В., Орищук А. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у сучасній вітчизняній початковій освіті. Acta Paedagogiсa Volynienses. 2024. Вип. 3. С. 26–34. doi: https://doi.org/10.32782/apv/2024.3.4 | uk_UK |
dc.identifier.uri | https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/27669 | - |
dc.description.abstract | У статті обґрунтовано актуальність теми публікації та її своєчасність і практичне значення, проведено аналіз наукових праць із теми дослідження. Її мета передбачає актуалізацію функцій інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у початковій освіті з урахуванням сучасних вітчизняних реалій, основних тенденцій розвитку програмно-технічного забезпечення інформаційно-комунікаційних технологій та освітніх завдань, які потрібно вирішити у процесі навчання здобувачів початкової освіти. Методологію статті складають: аналіз, синтез, порівняння, спостереження. У процесі наукового дослідження було актуалізовано функції ІКТ у вітчизняній початковій освіті, зокрема авторами виділено такі функції, як: засоби діяльності (власне освітньої (педагогічної), науково-методичної і методичної роботи освітян, засоби управління освітою (освітньому менеджменті)); об’єкт дослідження і вивчення (проаналізовано можливості типових освітніх програм для початкової школи та наведено можливі напрямки актуалізації їх змісту); засоби комунікації та інтеграції (увагу зосереджено на комунікації та представленні серед позаосвітнього загалу); засоби самоосвітньої, дослідницької та наукової діяльності (увагу зосереджено як на формі їх проведення (дистанційній із використанням мережевих засобів ІКТ, так і на власне програмно-технічних засобах проведення), – коротко описано їх значення, інструментарій, специфіку використання у сучасній вітчизняній освіті та наведено актуальні приклади. При цьому акцентовано увагу на найбільш сучасних напрямках ІКТ (зокрема – на імерсивних технологіях, штучному інтелекті тощо). Автори також розглянули актуальні приклади використання ІКТ. Також було окреслено проблематику подальших досліджень у контексті теми публікації як вивчення можливостей використання останніх досягнень ІКТ при вивченні окремих освітніх галузей у початкових класах. | uk_UK |
dc.description.abstract | The relevance of the topic of the publication and its timeliness and practical significance, an analysis of scientific works on the topic of research were carried out in the article substantiates. Its purpose is to update the functions of information and communication technologies (ICT) in primary education, taking into account modern domestic realities, the main trends in the development of software and technical support of information and communication technologies and educational tasks that need to be solved in the process of training primary education students. The methodology of the article consists of: analysis, synthesis, comparison, observation. In the process of scientific research, the functions of ICT in domestic primary education were updated, in particular, the authors identified such functions as: means of activity (specifically educational (pedagogical), scientific-methodical and methodical work of educators, means of educational management (educational management)); the object of research and study (the possibilities of typical educational programs for primary school have been analyzed and possible directions for updating their content were given); instruments of communication and integration (the focus is on communication and representation among the non-academic public); instruments of self-education, research and scientific activity (attention is focused both on the form of their conduct (remote with the use of ICT network instruments, and on the actual software and technical instruments of conduct), – their meaning, toolkit, specifics of use in modern domestic education have been briefly described, and actual examples were given. Attention was focused on the most modern directions of ICT (in particular, on immersive technologies, artificial intelligence, etc.) at the same time. The authors also considered current examples of the use of ICT. The problems of further research in the context of the topic of the publication were also outlined as a study of the possibilities of using the latest ICT achievements in the study of certain educational fields in primary grades. | uk_UK |
dc.format.extent | 26–34 | - |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | Волинський національний університет імені Лесі Українки | uk_UK |
dc.subject | інформаційно-комунікаційні технології | uk_UK |
dc.subject | ІКТ | uk_UK |
dc.subject | використання ІКТ в початковій освіті | uk_UK |
dc.subject | функції ІКТ в початковій освіті | uk_UK |
dc.subject | використання інформаційних технологій у початкових класах | uk_UK |
dc.subject | ІКТ-компетенція учителя початкових класів | uk_UK |
dc.subject | information and communication technologies | uk_UK |
dc.subject | ICT | uk_UK |
dc.subject | use of ICT in primary education | uk_UK |
dc.subject | functions of ICT in primary education | uk_UK |
dc.subject | use of information technologies in primary classes | uk_UK |
dc.subject | ICT-competence of primary school teachers | uk_UK |
dc.title | Використання інформаційно-комунікаційних технологій у сучасній вітчизняній початковій освіті | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.32782/apv/2024.3.4 | - |
dc.citation.issue | 3 | - |
dc.citation.journalTitle | Acta Paedagogica Volynienses | - |
dc.contributor.affiliation | Волинський національний університет імені Лесі Українки, м. Луцьк, Україна | uk_UK |
dc.coverage.country | UA | uk_UK |
dc.relation.referencesen | 1. Haluziak, V. M., Smetanskyi, M. I. & Shakhov, V. I. (2003). Pedahohika [Pedagogy]. Vinnytsia: «Knyha-Veha». (in Ukrainian) | uk_UK |
dc.relation.referencesen | 2. Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity [State standard of primary education]. (2019). Verkhovna Rada Ukrainy. Zakonodavstvo Ukrainy. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text (in Ukrainian) | uk_UK |
dc.relation.referencesen | 3. Elektronni zhurnaly u zakladakh osvity: yak pidkliuchytys [Electronic journals in educational institutions: how to connect]. (2022). NUSh. Nova ukrainska shkola. Retrieved from https://nus.org.ua/news/elektronni-zhurnaly-u-zakladah-osvity-yak-pidklyuchytys/ (in Ukrainian) | uk_UK |
dc.relation.referencesen | 4. Natsionalna akademiia pedahohichnykh nauk Ukrainy & Derzhavna naukovo-pedahohichna biblioteka Ukrainy imeni V. O. Sukhomlynskoho. (2023). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v upravlinni zakladamy osvity [Information and communication technologies in the management of educational institutions]. Kyiv. Retrieved from https://dnpb.gov.ua/wp-content/uploads/2023/10/IKT_v_upravlinni_ZO-2023.pdf (in Ukrainian) | uk_UK |
dc.relation.referencesen | 5. Ostapiovska, I., & Stasiuk, L. (2023). Vykorystannia merezhevykh osvitnikh resursiv pry vykladanni spetsialnykh metodyk matematychnoi ta pryrodnychoi osvitnoi haluzi u protsesi pidhotovky zdobuvachiv vyshchoi osvity spetsialnosti 016 Spetsialna osvita [The use of online educational resources in the teaching of special methods of mathematics and natural sciences in the process of training applicants for higher education in the specialty 016 Special Education]. Acta Paedagogiсa Volynienses, 1, 128–133, Retrieved from https://doi.org/10.32782/apv/2023.1.18 (in Ukrainian) | uk_UK |
dc.relation.referencesen | 6. Peven, K., Khmil, N. & Makohonchuk, N. (2023). Vplyv shtuchnoho intelektu na zminu tradytsiinykh modelei navchannia ta vykladannia: analiz tekhnolohii dlia zabezpechennia efektyvnosti indyvidualnoi osvity [The influence of artificial intelligence on the change of traditional models of learning and teaching: analysis of technologies for ensuring effective individual education]. Perspektyvy ta innovatsii nauky, 11(29), 306–316. Retrieved from http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/5496 (in Ukrainian) | uk_UK |
dc.relation.referencesen | 7. Petrina, K. (2021). Servisy dlia stvorennia chek-lystiv. Yak ne zalyshyty nichoho poza uvahoiu [Services for creating checklists. How not to leave anything out]. eSputnik. Retrieved from https://esputnik.com/uk/blog/servisi-dlya-stvorennya-chek-listiv-yak-stvoriti-chek-list (in Ukrainian) | uk_UK |
dc.relation.referencesen | 8. Profesiinyi standart za profesiiamy «Vchytel pochatkovykh klasiv zakladu zahalnoi serednoi osvity», «Vchytel zakladu zahalnoi serednoi osvity», «Vchytel z pochatkovoi osvity (z dyplomom molodshoho spetsialista)» [Professional standard for the professions «Teacher of elementary classes of a general secondary education institution», «Teacher of a general secondary education institution», «Teacher of primary education (with junior specialist diploma)»] (2020). Verkhovna Rada Ukrainy. Zakonodavstvo Ukrainy. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v2736915-20#n10 (in Ukrainian) | uk_UK |
dc.relation.referencesen | 9. Silenko, A. O. & Silenko, M. V. (2022). Rol informatsiinykh tekhnolohii v upravlinni politychnymy, vyrobnychymy ta osvitnimy protsesamy [The role of information technologies in the management of political, industrial and lighting processes]. Aktualni problemy polityky, 70. 118–124. Retrieved from http://app.nuoua.od.ua/archive/70_2022/19.pdf (in Ukrainian) | uk_UK |
dc.relation.referencesen | 10. Typova osvitnia prohrama, rozroblena pid kerivnytstvom Shyiana R. B. 1–2 klas [A typical educational program developed under the leadership of Shiyan R. B. Grades 1–2]. Instytut suspilnykh initsiatyv. Retrieved from https://sii.org.ua/document/typova-osvitnya-programa-rozroblena-pid-kerivnycztvom-shyyana-r-b-1-2-klas/ (in Ukrainian) | uk_UK |
dc.relation.referencesen | 11. Typova osvitnia prohrama, rozroblena pid kerivnytstvom Shyiana R. B. 3–4 klas [A typical educational program developed under the leadership of Shiyan R. B. Grades 3–4]. IDEA-teacher. Prostir vchytelskykh idei. Retrieved from https://idea-teacher.com.ua/e-lib/navchalno-metodychni-posibnyky/pedagogichnym-praczivnykam/typova-osvitnya-programa-dlya-3-4-klasiv-nush-shyyana-r-b/ (in Ukrainian) | uk_UK |
dc.relation.referencesen | 12. Khmil, N. A., Halytska‐Didukh, T. V. & Van, Ts. (2023). Vykorystannia virtualnoi ta dopovnenoi realnosti v ukrainskii osviti [The use of virtual and augmented reality in Ukrainian education]. Akademichni vizii, 22. Retrieved from https://doi.org/10.5281/zenodo.8251886 (in Ukrainian) | uk_UK |
dc.relation.references | 1. Галузяк В. М., Сметанський М. І., Шахов В. І. Педагогіка : навч. пос. вид. 2-е., випр. і доп. Вінниця : «Книга-Вега», 2003. 416 с. | uk_UK |
dc.relation.references | 2. Державний стандарт початкової освіти (у редакції постанови Кабінету Міністрів України № 688 від 24 липня 2019 р.). Верховна Рада України. Законодавство України : веб-сайт. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text | uk_UK |
dc.relation.references | 3. Електронні журнали у закладах освіти: як підключитись. НУШ. Нова українська школа : веб-сайт. 2022. 8 вересня. URL: https://nus.org.ua/news/elektronni-zhurnaly-u-zakladah-osvity-yak-pidklyuchytys/ | uk_UK |
dc.relation.references | 4. Інформаційно-комунікаційні технології в управлінні закладами освіти / Національна академія педагогічних наук України, Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В. О. Сухомлинського. Київ, 2023. URL: https://dnpb.gov.ua/wp-content/uploads/2023/10/IKT_v_upravlinni_ZO-2023.pdf | uk_UK |
dc.relation.references | 5. Остапйовська І., Стасюк Л. Використання мережевих освітніх ресурсів при викладанні спеціальних методик математичної та природничої освітньої галузі у процесі підготовки здобувачів вищої освіти спеціальності 016 Спеціальна освіта. Acta Paedagogica Volynienses. 2023. Вип. 1. С. 128–133, doi: https://doi.org/10.32782/apv/2023.1.18 | uk_UK |
dc.relation.references | 6. Певень К., Хміль Н., Макогончук Н. Вплив штучного інтелекту на зміну традиційних моделей навчання та викладання: аналіз технологій для забезпечення ефективності індивідуальної освіти. Перспективи та інновації науки. 2023. № 11(29). С. 306–316. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/5496 | uk_UK |
dc.relation.references | 7. Петріна К. Сервіси для створення чек-листів. Як не залишити нічого поза увагою. eSputnik : веб-сайт. 2021. 12 травня. URL: https://esputnik.com/uk/blog/servisi-dlya-stvorennya-chek-listiv-yak-stvoriti-chek-list | uk_UK |
dc.relation.references | 8. Професійний стандарт за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)» (згідно Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 2736-20 від 23.12.2020). Верховна Рада України. Законодавство України : веб-сайт. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v2736915-20#n10 | uk_UK |
dc.relation.references | 9. Сіленко А. О., Сіленко М. В. Роль інформаційних технологій в управлінні політичними, виробничими та освітніми процесами. Актуальні проблеми політики. 2022. Вип. 70. С. 118–124. URL: http://app.nuoua.od.ua/archive/70_2022/19.pdf | uk_UK |
dc.relation.references | 10. Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 1–2 клас. Інститут суспільних ініціатив : веб-сайт. URL: https://sii.org.ua/document/typova-osvitnya-programa-rozroblena-pid-kerivnycztvom-shyyana-r-b-1-2-klas/ | uk_UK |
dc.relation.references | 11. Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Шияна Р. Б. 3–4 клас. IDEA-teacher. Простір вчительских ідей : веб-сайт. URL: https://idea-teacher.com.ua/e-lib/navchalno-metodychni-posibnyky/pedagogichnym-praczivnykam/typova-osvitnya-programa-dlya-3-4-klasiv-nush-shyyana-r-b/ | uk_UK |
dc.relation.references | 12. Хміль Н. А., Галицька‐Дідух Т. В., Ван Ц. Використання віртуальної та доповненої реальності в українській освіті. Академічні візії. 2023. Вип. 22. URL: https://doi.org/10.5281/zenodo.8251886 | uk_UK |
dc.subject.udc | 373:004.9 | uk_UK |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи (FP) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
2024-OSTAPIOVSKA-KARPIK-ORISCHUK.pdf | 344,24 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.