Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24142
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГуменюк, Богдана Олександрівна-
dc.contributor.authorПанфілова, Олександра Георгіївна-
dc.contributor.authorТарасюк, Іван Іванович-
dc.date.accessioned2024-05-20T11:04:45Z-
dc.date.available2024-05-20T11:04:45Z-
dc.date.issued2024-05-
dc.date.submitted2024-04-
dc.identifier.citationГуменюк Б., Панфілова О., Тарасюк І. Фітоморфна фрескова орнаментика церков Почаївської лаври. Актуальні питання гуманітарних наук. 2024. Т. 1. № 73. С. 177-182. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/73-1-25uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/24142-
dc.descriptionВизначено, що найбільше різноманіття орнаментованих стрічок знаходиться в Успенському соборі, де їх використано для обрамлення тематичних розписів і зображень святих. Увагу зосереджено на особливостях живописних творів волинських митців, зокрема манері, колориті, техніці виконання, впливі на їх творчість різноманітних візуальних практикuk_UK
dc.description.abstractУ статті проаналізовано декоративно-орнаментальне оздоблення церков Почаївської лаври. Увага зосереджена на фітоморфних орнаментах Успенського та Троїцького соборів. Актуальність проблеми полягає у заповненні прогалини в дослідженні орнаментального оздоблення церков волинського регіону на прикладі Почаївської лаври. Українська традиційна орнаментика надала європейському бароко рис національного стилю, збагативши місцевими мистецькими традиціями архітектуру і живопис. Проте орнаменти лаври не мають цих рис. Здійснено детальний аналіз мотивів, простежено їхнє походження, проведено порівняльну характеристику елементів, зокрема виявлено, що в орнаментальному оформленні інтер’єрів Почаївського монастиря використані усі три види симетрії: дзеркальна, перенесення та осьова. Виявлено, що симетрія слугує провідним чинником організації рослинних орнаментів лаврських храмів, створює передумови рівноваги, впорядкованості, цілісності, краси, гармонії, певного характеру та змісту. Єдиним джерелом симетрії є математична ідея, оскільки математичні закони діють у природі, а художник інтуїтивно реалізує згадану ідею у мистецтві.uk_UK
dc.format.extent177-182-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherДрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франкаuk_UK
dc.relation.urihttp://www.aphn-journal.in.ua/archive/73_2024/part_1/27.pdfuk_UK
dc.subjectрослинні орнаментиuk_UK
dc.subjectсиметріяuk_UK
dc.subjectПочаївська лавраuk_UK
dc.titleФітоморфна фрескова орнаментика церков Почаївської лавриuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.24919/2308-4863/73-1-25-
dc.citation.issue73-
dc.citation.journalTitleАктуальні питання гуманітарних наук-
dc.citation.volume1-
dc.contributor.affiliationФаховий коледж Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії імені Тараса Шевченкаuk_UK
dc.contributor.affiliationкандидат мистецтвознавства, доцент, кафедра образотворчого мистецтва, Волинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.contributor.affiliationкандидат архітектури, доцент, кафедра образотворчого мистецтва, Волинський національний університет імені Лесі Українки (Луцьк, Україна)uk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0006-9355-5380-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org//0000-0002-5161-3363-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org//0000-0002-4531-2054-
dc.relation.referencesenAbramovych S.D. (2005) Tserkovne mystetstvo. [Church art] Navchalnyi posibnyk – Study guide. Kyiv: Kondor. 208. [in Ukrainian].uk_UK
dc.relation.referencesenHerii O.O. (2003) Ornament Sofii Kyivskoi (heneza, typolohiia, khudozhno funktsionalni osoblyvosti) [Ornament of St. Sophia in Kyiv] Dysertatsia kandydata mystetstvoznavstva: 17.00.06. – PhD dissertation. Lviv: Lviv Academy of Arts. 254. [in Ukrainianuk_UK
dc.relation.referencesenVoitovych V. (2017) Ukrainska mifolohiia. [Ukrainian mythology]. Kyiv: Lybid. 664. [in Ukrainian].uk_UK
dc.relation.referencesen. Kushnir O.A. (2004) Roslynna symvolika u khrystyianskii relihii. [Plant symbolism in the Christian religion] Naukovyi visnyk – Scientific Bulletin, 14.8. 355–358. [in Ukrainian].uk_UK
dc.relation.referencesenYaremkiv M. (2007) Kompozytsiia: tvorchi osnovy zobrazhennia [Composition: the creative basis of the image] Navchalnyi posibnyk – Tutorial. Ternopil: Pidruchnyky i posibnyky. 112. [in Ukrainian].uk_UK
dc.relation.referencesАбрамович С.Д. Церковне мистецтво: навч. посіб. Київ: Кондор, 2005. 208 с.uk_UK
dc.relation.referencesГерій О.О. Орнамент Софії Київської (генеза, типологія, художньо-функціональні особливості): дис. … кандидата мист. : 17.00.06 / Львівська академія мистецтв. Львів, 2003. 254 сuk_UK
dc.relation.referencesВойтович В. Українська міфологія. Київ: Либідь, 2017. 664с.uk_UK
dc.relation.referencesКушнір О.А. Рослинна символіка у християнській релігії. Науковий вісник. 2004. Вип. 14.8. С. 355–358.uk_UK
dc.relation.referencesЯремків М. Композиція: творчі основи зображення: навч. посіб. Тернопіль: Підручники і посібники, 2007. 112 с.uk_UK
dc.subject.udc726+7.016.4uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FKiM)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
27.pdf411,84 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.