Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/23697
Назва: Заголовки прозових творів для дітей: синтаксична організація та комунікативно-прагматичний потенціал
Автори: Костусяк, Наталія Миколаївна
Приналежність: Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Костусяк Н. М. Заголовки прозових творів для дітей: синтаксична організація та комунікативно-прагматичний потенціал. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету ім. М. Коцюбинського : зб. наук. праць. Серія : Філологія (мовознавство). 2023. Вип. 37. С. 84–92. DOI : https://doi.org/10.31652/2521-1307-2023-37-84-92
Журнал/збірник: Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету ім. М. Коцюбинського. Серія : Філологія (мовознавство)
Випуск/№ : 37
Дата публікації: 2023
Дата внесення: 26-лют-2024
Видавництво: Вінницький державний педагогічний університет ім. М. Коцюбинського
Країна (код): UA
DOI: https://doi.org/10.31652/2521-1307-2023-37-84-92
УДК: 811.161.2’367:82.0-3
Теми: синтаксична одиниця
член речення
просте двоскладне / односкладне речення
питальна модальність
спонукальна модальність
стверджувальна / заперечна модальність
бажальна модальність
лексика
лексема
семантика
інтенція
комунікативно-прагматичний потенціал
мова прози для дітей
Діапазон сторінок: 84–92
Короткий огляд (реферат): У статті визначено синтаксичну специфіку й окреслено типологію реченнєвих конструкцій, що експлікують назви казкових оповідань В. Нестайка, з’ясовано їхній функційний потенціал, комунікативно-прагматичні ознаки, стилістичні та структурні параметри. Зосереджено увагу на простих (односкладних і двоскладних) та складних сполучникових реченнях. Подані в заголовкових комплексах синтаксичні одиниці схарактеризовано в площині реалізації авторської інтенції, оцінності, емоційно-експресивного забарвлення, модального плану. Виділено й проаналізовано висловлення питальної, спонукальної, стверджувальної / заперечної, бажальної модальності, структури з модальним значення необхідності та вірогідності.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/23697
Перелік літератури: Баган М., Заскалета В. Типологія порівняльних конструкцій за модулем порівняння (на матеріалі роману-колажу із стихій життя Дмитра Кешелі «Родаки»). Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Філологія (мовознавство). Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2023. Вип. 36. С. 30–40.
Вихованець І. Р. Граматика української мови. Синтаксис. Київ : Либідь, 1993. 368 с.
Горобець Р. Парцельовані конструкції в мові сучасної прози для дітей: комунікативно-прагматичний аспект. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Філологія (мовознавство). Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2020. Вип. 31. С. 97–104.
Завальнюк І. Синтаксичні засоби стилізації розмовності в мовотворчості Михайла Стельмаха. Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Філологія (мовознавство). Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2017. Вип. 24. С. 146–154.
Завальнюк І. Експресивний синтаксис прози Михайла Стельмаха. Українська мова. 2012. № 3. С. 39–47.
Конторчук Г. К., Шевчук М. В. Синтаксичні засоби емотивної експресії в казках І. Франка. Волинь – Житомирщина: історико-філологічний збірник з регіональних проблем. 2006. № 15. С. 187–195. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vg_2006_15_30.
Костусяк Н. М. Категорія синтаксичної модальності та її грамемна реалізація. Лінгвістичні студії. 2013. Вип. 26. С. 99–103.
Костусяк Н. М. Грамемна структура категорії лексико-граматичної модальності. Типологія та функції мовних одиниць. 2014. № 1. С. 127–139.
Морозова Н. В. Структура та семантика складного речення в ідіостилі Євгена Гуцала (на матеріалі художньої прози) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук : спец. 10.02.01 «Українська мова». Київ, 2006. 18 с.
Самойленко В. В. Функції та структура заголовків у сучасних творах для дітей. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Германістика та міжкультурна комунікація. 2020. Вип. 1. С. 245–249. URL : https://doi.org/10.32999/ksu2663-3426/2020-1-38.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FFG)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2521-1307-2023-37-84-92.pdf572,08 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.