Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21707
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГоловін, Микола Борисович-
dc.contributor.authorГоловіна, Ніна Анатоліївна-
dc.date.accessioned2023-01-17T10:02:50Z-
dc.date.available2023-01-17T10:02:50Z-
dc.date.issued2021-
dc.date.submitted2021-
dc.identifier.citationГоловіна, Н., Головін, М. (2021) Методичні особливості моделювання фізичних явищ на прикладі взаємодіючих коливань. Фізика та освітні технології, 2, 3–10, doi: https://doi.org/10.32782/pet-2021-2-1uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21707-
dc.description.abstractРозглядаються методичні особливості навчального моделювання фізичних явищ на прикладі реалізації моделі коливання системи зв'язаних осциляторів та моделі частотної взаємодії двох осциляторів. Для реалізації моде-лей використовується мова програмування Python із застосуванням спеціалізованої бібліотеки Visual. Надається програмний код. Проведений модельний експеримент. Представлені траєкторії рухів відповідних частинок. Про-ведений аналіз результатів моделювання. Проаналізовані методичні особливості моделювання фізичних явищ в контексті лабораторних практикумів з фізики та програмування. Особливістю цієї роботи є те, що навчаль-не моделювання фізичних явищ тут розглядається в контексті концепцій когнітивної (пізнавальної) психології. Поєднання доктрин когнітивної психології і методичних підходів навчання в галузі інформатики і фізики дало можливість розглядати процеси навчання через призму структури знань, її еволюції, ієрархічності організації та порційності модифікуючих цю структуру доз матеріалу. Окремі алгоритмічні задачі на моделювання фізич-них процесів розглядаються в роботі, як компоненти цілісної системи задач, що входять в лабораторний прак-тикум. У роботі відстоюється думка, що лабораторні практикуми з фізики і з програмування в окремих темах треба представляти, як систему зв’язаних між собою задач. Відмічається, що з точки зору методики навчання програмування, бажано щоб кожна поточна задача практикуму, з одного боку, була б результатом еволюції попередніх задач і їх розв’язків, а з іншого боку, кожна задача мала б бути базисом для наступної задачі. У роботі акцентується увага на тому, що існують ключові задачі, які є базисом для цілого пакету задач. У роботі зазна-чається, що аналогічна ситуація, насправді, з практикумами з фізики, однак у практикумах з програмування це особливо відчувається, як студентами, так і викладачами, що проводять лабораторні заняття. Відмічається, що щойно описана структура задач для практикумів в окремих темах породжує уявлення, як про дерево задач (проблем), які треба подолати в процесі лабораторного практикуму з окремої теми. В роботі відстоюється думка про подібність навчальних дій в галузі практичного програмування і в галузі експериментальної фізики. Адже, як перша, так і друга галузь діяльності вимагає вишуканого абстрактно-логічного та причинно-наслід-кового мислення; строгої структури професійних знань. В практичній навчальній діяльності з програмування, як і в практичній діяльності з фізики проводяться чисельні експерименти – перевірки на коректність роботи програми в процесі її створення. Перевірка на коректність роботи програм, що моделюють фізичні явища, ще більше зближують специфіку діяльностей.uk_UK
dc.format.extent3-10-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectмоделювання в навчанніuk_UK
dc.subjectкомп’ютерне моделюванняuk_UK
dc.subjectпрограмуванняuk_UK
dc.subjectVisual Pythonuk_UK
dc.subjectVPythonuk_UK
dc.subjectмодель коливальних рухівuk_UK
dc.subjectваріація параметрівuk_UK
dc.subjectмодельний експерименuk_UK
dc.titleМетодичні особливості моделювання фізичних явищна прикладі взаємодіючих коливаньuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/pet-2021-2-1-
dc.citation.issue2-
dc.citation.journalTitleФізика та освітні технології-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.coverage.placenameФізика та освітні технології. Луцьк: Волинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.relation.referencesГоловін М.Б. Зміст підготовки висококваліфікованого фахівця з інформаційних комп’ютерних технологій у контексті когнітивних процесів (на прикладі програмування). Інформаційні технології в освіті. 2008. Вип. 2. С. 66–73. URL: http://ite.kspu.edu/issue-2/p-66-73uk_UK
dc.relation.referencesГоловін М.Б., Головіна Н.А., Головіна Н.М. Модельний розгляд пізнавальних процесів, супутніх навчаль-ному програмуванню. Психологічні перспективи. 2018. Вип. 31. С. 57–70. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2018_31_7.uk_UK
dc.relation.referencesМайер Р.В. Компьютерное моделирование. Учебно-методическое пособие для студентов педагогических вузов. Глазов : ГГПИ, 2015. 620 c.uk_UK
dc.subject.udc378.016:53-047.58uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FITM)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
metod_model.pdf468,44 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.