Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21648
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСпєсівцев, Денис Сергійович-
dc.date.accessioned2023-01-02T14:44:17Z-
dc.date.available2023-01-02T14:44:17Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationСпєсівцев Д. С. Імунітет Російської Федерації у справах про відшкодування шкоди, завданої у ході збройної агресії проти України. Право і суспільство. 2022. № 5. С. 54–59. DOI : https://doi.org/10.32842/2078-3736/2022.5.9uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21648-
dc.description.abstractСтаття присвячена визначенню правової природи імунітету держави, його видів, а також порядку застосування цієї концепції у випадку притягнення до цивільно-правової відповідальності держави, яка завдала шкоду особистим немайновим благами фізичних осіб, а також майновим благам фізичних, юридичних осіб і публічних утворень у ході збройної агресії проти іншої країни. Піднята проблема розглядається в аспекті збройної агресії Російської Федерації проти України. Автор звертається до судової практики українських судів щодо вирішення відповідної проблематики. Глибокому осмисленню піддається сутність імунітету держави з точки зору державного суверенітету, а також випадки обмеження у застосуванні принципу державного імунітету. Формується висновок, що концепція абсолютного судового імунітету держави у тому числі і у приватноправових питаннях перебуває у безпосередньому прямому конфлікті з феноменом збройної агресії. Це правило було запроваджено для мирного вирішення спорів і повинно застосовуватися, відповідно, у мирний час. Якщо одна зі сторін обрала збройну агресію як спосіб вирішення спору, застосовувати це правило марно, адже агресор застосовує полярно протилежний інструментарій забезпечення своїх інтересів і не можна очікувати від нього поступок у цьому питання. Обраний ним шлях – є крайнім і при цьому недопустимим в сучасності. У звʼязку з цим і контрзаходи повинні бути адекватними. Обґрунтовується, що широкомасштабне збройне вторгнення Російської Федерації на територію України і порушення у ході його здійснення законів і звичаїв війни, зокрема шляхом завдання шкоди особистим немайновим і майновим благам фізичних і юридичних осіб виводить державу-агресора за межі її державного суверенітету, зокрема і за територіальною ознакою, і виключає перешкоди для українських судів розглядати справи про притягнення державу-агресора до цивільно-правової відповідальності за завдану шкоду.uk_UK
dc.format.extent54–59-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UK
dc.relation.urihttp://pravoisuspilstvo.org.ua/archive/2022/5_2022/9.pdfuk_UK
dc.subjectЦивільне правоuk_UK
dc.subjectвійнаuk_UK
dc.subject«спеціальна військова операція»-
dc.subjectімунітет держави-
dc.subjectцивільно-правова відповідальність-
dc.subjectвідшкодування шкоди-
dc.titleІмунітет Російської Федерації у справах про відшкодування шкоди, завданої у ході збройної агресії проти Україниuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32842/2078-3736/2022.5.9-
dc.citation.issue5-
dc.citation.journalTitleПраво і суспільство-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.subject.udc347.5+341.384uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FYu)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pravo_susp22_5.pdf301,81 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.