Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21454
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЦейко, Наталія Олекандрівна-
dc.contributor.authorКривицька, Тетяна Антонівна-
dc.date.accessioned2022-12-02T07:47:33Z-
dc.date.available2022-12-02T07:47:33Z-
dc.date.issued2021-
dc.date.submitted2021-
dc.identifier.citationЦейко Н. О., Кривицька Т. А. Мистецтво імпровізації у роботі піаніста-концертмейстера в класі естрадно-джазового виконавства. Актуальні питання гуманітарних наук. Дрогобич, 2021. Випуск 41. Том 3. С. 47–57. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/41-3-8uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21454-
dc.description.abstractМета статті – визначити основні принципи і навички імпровізації у роботі піаніста-концертмейстера в класі естрадно-джазового виконавства та описати шляхи їх формування. Для цього було зроблено наступне: здійснено огляд та жанрово-тематичну класифікацію понад півсотні українських та зарубіжних наукових джерел, присвячених питанням роботи піаніста-концертмейстера, мистецтву імпровізації у його різних вимірах та естрадно-джазовому виконавству в цілому. Проаналізовано розробленість заявленої проблематики, зокрема, ступінь осмислення ролі імпровізації в роботі піаніста-концертмейстера. Окреслено основні завдання професії піаніста-концертмейстера, специфіку цієї професії, складові діяльності піаніста-концертмейстера та роль імпровізації в цьому процесі. Визначено феномен імпровізації, її типи та особливості. Проаналізовано питання концертмейстерської імпровізації, зокрема, визначено основні принципи мистецтва імпровізації і навички, потрібні концертмейстеру для реалізації зазначених принципів, а також описано шляхи формування цих навичок. Зазначено, що принципи імпровізації в роботі піаніста-концертмейстера полягають в тому, що імпровізація є різновидом мовлення, і як така передбачає навички узгодженої комунікації; імпровізація є процесом, в якому мислення і висловлювання тотожні у часі; діяльність концертмейстера, який володіє мистецтвом імпровізації, виходить за межі музики писемної традиції. Реалізація вказаних принципів потребує формування таких основних виконавських навичок: читання з листа та транспонування; гра гармонічних цифровок з джазовими акордами; опанування всіх типів фортепіанного акомпанементу; підбір мелодій на слух і створення до них акомпанементу; придумування мелодії із заданого мотиву з використанням синкопованого ритму, свінгу, геміоли; вживання в репертуар естрадно-джазового виконавства, знайомство з регтаймом, блюзом, латиноамериканськими танцями, рок-н-ролом та ін.; створення власного естрадно-джазового музично-інтонаційного словника.uk_UK
dc.format.extent47-57-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherДрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франкаuk_UK
dc.subjectмистецтвоuk_UK
dc.subjectпіаніст-концертмейстерuk_UK
dc.subjectестрадно-джазове виконавствоuk_UK
dc.subjectпринципи і навички імпровізаціїuk_UK
dc.subjectімпровізаціяuk_UK
dc.subjectart of improvisationuk_UK
dc.subjectpianist-concertmasteruk_UK
dc.subjectjazzuk_UK
dc.titleМистецтво імпровізації у роботі піаніста-концертмейстера в класі естрадно-джазового виконавстваuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.24919/2308-4863/41-3-8-
dc.citation.issue41-
dc.citation.journalTitleАктуальні питання гуманітарних наук-
dc.citation.volume3-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.coverage.placenameДрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франкаuk_UK
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8322-9465-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0496-4590-
dc.subject.udc786.2.087.4uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FKiM)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Tseiko_Kryvytska_2021.pdf371,35 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.