Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21072
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСмолюк, Світлана Володимирівна-
dc.date.accessioned2022-11-09T14:27:02Z-
dc.date.available2022-11-09T14:27:02Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationСмолюк С. В. Формування уявлень про предметний світ у дітей дошкільного віку засобами інноваційних педагогічних технологій. Інноваційна педагогіка. Одеса, 2022. Вип. 49. Т. 1. С. 148-151. DOI : https://doi.org/10.32843/2663-6085/2022/49.1.30uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21072-
dc.description.abstractУ статті на основі вивчення наукової літератури обґрунтовано необхідність формування у дошкільників уявлень про предметний світ як однієї із важливих сфер життєдіяльності людини в психолого-педагогічному контексті. Автором проаналізовано різні підходи до визначення терміну уявлення. Розкрито сутність поняття «інноваційна педагогічна технологія», яке трактується як компонент педагогічного процесу, що відображає його провідні, сутнісні характеристики – сукупність послідовних взаємодій з метою розвитку. Визначено, що ознайомлення дітей з предметним світом відбувається у формі уявлень. Поняття уявлення визначено як збережений і відтворюваний у свідомості чуттєво-наочний образ раніше сприйнятих предметів чи явищ дійсності. В основі уявлення лежить актуалізація мнемічних (минулих) слідів у мозку людини, минулий досвід, попередні сприймання й відчуття. Проаналізовано зміст та складові предметного світу, встановлені взаємозв’язки з іншими сферами. Автором визначено у структурі уявлень про предмети когнітивний (сукупність уявлень і знань про предмети, їх групи, призначення, можливості використання, роль у житті людини), емоційно-ціннісний (наявність пізнавального інтересу, емоційне ставлення до оточуючих предметів) та діяльнісний (вміння використовувати предмети за призначенням, вміння використовувати предмети в незвичайних умовах, вміння конструювати предмети з підручних матеріалів) компоненти. Визначено, що саме класифікація предметного світу є найбільш зручною для використання її у практичній діяльності вихователя і дає можливість сформувати у дошкільників широкі, різнобічні уявлення про предметний світ. Відзначено, що предметний світ сприяє пізнавальному, фізичному, мовленнєвому, емоційно-ціннісному, творчому розвитку дитини. Впровадження інноваційних педагогічних технологій як засіб в освітній процес, підвищить результативність освітнього процесу, сформує у педагогів ціннісні орієнтації, спрямовані на розвиток і формування всебічно розвиненого дошкільника, спроможного вирішувати певні завдання у практичній діяльності.uk_UK
dc.description.abstractThe article, based on the study of scientific literature, substantiates the need for preschoolers to form ideas about the objective world as one of the important spheres of human activity in the psychological and pedagogical context. The author analyzed various approaches to defining the term representation. The essence of the concept of «innovative pedagogical technology» is revealed, which is interpreted as a component of the pedagogical process that reflects its leading, essential characteristics – a set of successive interactions with the purpose of development. It was determined that children's familiarization with the objective world takes place in the form of ideas. The concept of representation is defined as a sensory-visual image of previously perceived objects or phenomena of reality preserved and reproduced in the mind. The idea is based on the actualization of mnemonic (past) traces in the human brain, past experience, previous perceptions and feelings. The content and components of the subject world have been analyzed, relationships with other areas have been established. The author defined the structure of ideas about objects as cognitive (a set of ideas and knowledge about objects, their groups, purposes, possibilities of use, role in human life), emotional and valuable (availability of cognitive interest, emotional attitude to surrounding objects) and activity (ability to use objects as intended, the ability to use objects in unusual conditions, the ability to construct objects from improvised materials) components. It was determined that the classification of the subject world is the most convenient for its use in the practical activities of the educator and provides an opportunity to form broad, versatile ideas about the subject world in preschoolers. It was noted that the material world contributes to the child's cognitive, physical, speech, emotional and value, creative development. The introduction of innovative pedagogical technologies as a tool in the educational process will increase the effectiveness of the educational process will form value orientations among teachers, aimed at the development and formation of a comprehensively developed preschooler, capable of solving certain tasks in practical activities.uk_UK
dc.format.extent148-151-
dc.language.isoukuk_UK
dc.subjectпредметний світuk_UK
dc.subjectпредметне довкілляuk_UK
dc.subjectуявленняuk_UK
dc.subjectінноваційні педагогічні технологіїuk_UK
dc.subjectрозвивальне середовищеuk_UK
dc.subjectдитина дошкільного вікуuk_UK
dc.titleФормування уявлень про предметний світ у дітей дошкільного віку засобами інноваційних педагогічних технологійuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32843/2663- 6085/2022/49.1.30-
dc.citation.issue49-
dc.citation.journalTitleІнноваційна педагогіка-
dc.citation.volume1-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.coverage.placenameПричорноморський науково-дослідний інститут економіки та інноваційuk_UK
dc.identifier.orcidhttp://orcid.org/0000-0001-5427-1285-
dc.relation.referencesБазовий компонент дошкільної освіти. Дошкільне виховання. 2012. № 7. С. 4–19.uk_UK
dc.relation.referencesБогуш А., Гавриш Н. Методика ознайомлення дітей з довкіллям у дошкільному навчальному закладі : Підручник для ВНЗ. К. : Видавничий Дім «Слово», 2008. 408 с.uk_UK
dc.relation.referencesДичківська І. Інноваційні педагогічні технології : навчальний посібник. Київ : Академвидав, 2004. 352 с.uk_UK
dc.relation.referencesУкраїнський педагогічний словник / Семен Гончаренко. Київ : Либідь, 1997. 373 с.uk_UK
dc.relation.referencesШапар В. Б. Сучасний тлумачний психологічний словник. X. : Прапор, 2007. 640 с.uk_UK
dc.relation.referencesШахіна І. Ю., Садова Д. В. Інноваційні педагогічні технології в дошкільній освіті: переваги та особливості використання. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія : "Педагогічні науки". 2020. Вип. 1. С. 236–240.uk_UK
dc.relation.referencesШелестова Л. В. Збагачення уявлень старших дошкільників про світ. Дошкільне виховання. 2012. № 2. С. 11–15.uk_UK
dc.relation.referencesШелестова Л. В. Кількісно-якісний аналіз уявлень про предмети у картині світу старших дошкільни- ків. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді. 2012. Вип. 3 (16). С. 342–352.uk_UK
dc.subject.udc373.2.015.31:159.922.75uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Smoliuk_Formation.pdf164,5 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.