Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21069
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСмолюк, Світлана Володимирівна-
dc.date.accessioned2022-11-09T13:40:44Z-
dc.date.available2022-11-09T13:40:44Z-
dc.date.issued2022-
dc.date.submitted2022-
dc.identifier.citationСмолюк, С. (2022). Упровадження інноваційних технологій в освітній процес закладу дошкільної освіти. Acta Paedagogica Volynienses, 3, 3–8, doi: https://doi.org/10.32782/apv/2022.3.1uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21069-
dc.description.abstractУ статті висвітлено впровадження інноваційних технологій в освітній процес закладу дошкільної освіти та сутність інноваційної педагогічної діяльності як особливого виду творчої діяльності педагога. Розкрито сутність поняття інновація», яке трактується як процес освоєння нововведення (нового засобу, методу, методики, технології, програми тощо), що характеризує пошук, упровадження в освітній процес і творче переосмислення ідеальних методик і програм, що спрямовані на розвиток здібностей особистості дитини, а «інноваційна технологія» виступає як компонент педагогічного процесу, що відображає його провідні, сутнісні характеристики – сукупність послідовних взаємодій з метою розвитку. Автором визначено, що використання інноваційних технологій в практиці здійснюється на трьох рівнях: загальнопедагогічному (використовується на визначеному етапі навчання), предметно-лабораторному (використовується в значенні окремої методики) та локальному (стосується елементів навчально-виховного процесу). Опираючись на проведений аналіз виокремлюють наступні інноваційні технології, які використовуються в системі дошкільної освіти: ігрові технології, технології проблемного навчання, технології розвивального навчання, альтернативні технології, комп’ютерні технології. Зокрема, автором досліджено, що впровадження інноваційної технології відбувається поступово та має наступні етапи: ознайомлення з інновацією, авторською програмою; вивчення завдань, які передбаченні законодавством; пошук додаткової інформації, аналізування практики колег і зіставлення отриманих й його процесі результатів; психологічна, методична, теоретична підготовка педагогів; розробка моделей, рекомендацій щодо впровадження обраної технології; організація, контроль за процесом нововведення, внесення корективів (якщо є потреба); моніторинг управління процесом впровадження інновації. Виходячи з етапів впровадження інновацій визначено, що однією з умов реалізації інноваційних технологій в практику роботи закладу є готовність педагога до інноваційної діяльності, яка здійснюється на відповідних рівнях.uk_UK
dc.description.abstractThe article highlights the introduction of innovative technologies in the educational process of preschool education and the essence of innovative pedagogical activities as a special type of creative activity of the teacher. The essence of the concept of «innovation» is revealed, which is interpreted as the process of mastering innovation (new tool, method, technique, technology, program, etc.), which characterizes the search, implementation in the educational process and creative rethinking of ideal methods and programs aimed at developing personality, and «innovative technology» acts as a component of the pedagogical process, reflecting its leading, essential characteristics – a set of consistent interactions for development. The author determined that the use of innovative technologies in practice is carried out at three levels: general pedagogical (used at a certain stage of learning), subject-laboratory (used in the sense of a separate method) and local (concerning elements of the educational process). Based on the analysis, the following innovative technologies used in the preschool education system are identified: game technologies, problem-based learning technologies, developmental learning technologies, alternative technologies, computer technologies. In particular, the author investigated that the introduction of innovative technology is gradual and has the following stages: acquaintance with the innovation, the author's program; study of tasks provided by the legislation; search for additional information, analysis of colleagues' practice and comparison of the results obtained and its process; psychological, methodical, theoretical training of teachers; development of models, recommendations for the implementation of the selected technology; organization, control over the innovation process, making adjustments (if necessary); monitoring the management of the innovation implementation process. Based on the stages of implementation of innovations, it is determined that one of the conditions for the implementation of innovative technologies in the practice of the institution is the readiness of the teacher to innovate, which is carried out at the appropriate levels.uk_UK
dc.format.extent3-8-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет ім. Лесі Українкиuk_UK
dc.relation.ispartofseries;Вип. 3-
dc.subjectінноваціяuk_UK
dc.subjectінноваційні технологіїuk_UK
dc.subjectосвітній процесuk_UK
dc.titleУпровадження інноваційних технологій в освітній процес закладу дошкільної освітиuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32782/apv/2022.3.1-
dc.citation.issue3-
dc.citation.journalTitleActa Paedagogica Volynienses-
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5427-1285-
dc.relation.referencesenVolynets Yu.O., Dorokhova D.O. (2021) Innovatsiini tekhnolohii navchannia v derzhavnykh zakladakh doshkilnoi osvity: teoretychnyi aspekt [Innovative technologies of education in state institutions of preschool education: theoretical aspect]. Molodyi vchenyi. Vyp. 4(92). pp. 194–197. (in Ukrainian)uk_UK
dc.relation.referencesenDidychuk A. (2021) Vprovadzhennia innovatsiinykh tekhnolohii v osvitnii protses silskykh zakladiv doshkilnoi osvity [Introduction of innovative technologies in the educational process of rural preschool institutions]. Innovatsiini tekhnolohii v doshkilnii osviti: zbirnyk naukovykh statei za materialamy IV Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii. Pereiaslav, pp. 78–82. (in Ukrainian)uk_UK
dc.relation.referencesenDychkivska I. (2004) Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii : navchalnyi posibnyk [Innovative pedagogical technologies]. Kyiv : Akademvydav. 352 p. (in Ukrainian)uk_UK
dc.relation.referencesenYemchyk O. (2019) Kompiuterno-oriientovani tekhnolohii u roboti z ditmy doshkilnoho viku. Innovatsiina pedahohika [Computer-based technologies in working with preschool children]. Vyp. 18, T. 3. pp. 160–163. (in Ukrainian)uk_UK
dc.relation.referencesenBereziuk V.S., Rudik O.A. (2017) Innovatsiini tekhnolohii v DNZ [Innovative technologies in preschool education]. Kharkiv : Vyd. hrupa «Osnova». 224 p. (in Ukrainian)uk_UK
dc.relation.referencesenKharchenko A. (2013) Psykholoho-pedahohichni innovatsiini tekhnolohii v realizatsii bazovoho komponenta doshkilnoi osvity [Psychological and pedagogical innovative technologies in the implementation of the basic component of preschool education]. Nova pedahohichna dumka. № 3. pp. 135–137. (in Ukrainian)uk_UK
dc.relation.referencesenShakhina Yu., Sadova D. V. (2020) Innovatsiini pedahohichni tekhnolohii v doshkilnii osviti: perevahy ta osoblyvosti vykorystannia [Innovative pedagogical technologies in preschool education: advantages and features of use]. Visnyk Cherkaskoho natsionalnoho universytetu imeni Bohdana Khmelnytskoho. Seriia: «Pedahohichni nauky». Vyp. 1. P. 236–240. (in Ukrainian)uk_UK
dc.relation.referencesВолинець Ю.О., Дорохова Д.О. Інноваційні технології навчання в державних закладах дошкільної освіти: теоретичний аспект. Молодий вчений. 2021. Вип. 4(92). С. 194–197.uk_UK
dc.relation.referencesДідичук А. Впровадження інноваційних технологій в освітній процес сільських закладів дошкільної освіти. Інноваційні технології в дошкільній освіті: збірник наукових статей за матеріалами ІV Міжнародної науково-прак- тичної конференції. м. Переяслав, 20–21квітня 2021 р. С. 78–82.uk_UK
dc.relation.referencesДичківська І. Інноваційні педагогічні технології : навчальний посібник. Київ : Академвидав, 2004. 352 с.uk_UK
dc.relation.referencesЄмчик О. Комп’ютерно-орієнтовані технології у роботі з дітьми дошкільного віку. Інноваційна педагогіка. 2019. Вип. 18, Т. 3. С. 160–163.uk_UK
dc.relation.referencesІнноваційні технології в ДНЗ / Березюк В.С., Рудік О.А. Харків : Вид. група «Основа». 2017. 224 с.uk_UK
dc.relation.referencesХарченко А. Психолого-педагогічні інноваційні технології в реалізації базового компонента дошкільної освіти. Нова педагогічна думка. 2013. № 3. С. 135–137.uk_UK
dc.relation.referencesШахіна Ю., Садова Д. В. Інноваційні педагогічні технології в дошкільній освіті: переваги та особливості використання. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія: «Педагогічні науки», 2020. Вип. 1. С. 236–24uk_UK
dc.subject.udc373.2.091.4:005.591.6uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Smoliuk_Introduction.pdf376,08 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.