Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/2100
Title: Психосоматичні адаптивні реакції організму ліцеїстів різного соматотипу при екзаменаційному стресі
Other Titles: Psychosomatic Adaptive Reactions of Lyceum Student ' Organisms of Different Somatic Types on Examination Stress
Authors: Цюпак, Т.
Васильків, М.
Карабанович, П.
Попель, С.
Файчак, Р.
Tsiupak, T.
Popel, S.
Faichak, R.
Vasilkiv, M.
Bibliographic description (Ukraine): Психосоматичні адаптивні реакції організму ліцеїстів різного соматотипу при екзаменаційному стресі / Т. Цюпак [та ін.] // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол.: А. В. Цьось та ін.]. – Луцьк, 2012. – № 2(18). – С. 199-204. – Бібліогр.: 9 назв.
Issue Date: 2012
Date of entry: 31-Oct-2013
Publisher: Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки
Keywords: психоемоційний стан
серцево-судинна система
вегетативна нервова система
соматотип
ліцеїстиі
psycho-emotional state
cardio-vascular system
vegetative nervous system
somatic type
lyceum students
Abstract: Питання про вплив соматотипу на адаптивні реакції організму в умовах екзаменаційного стресу в ліцеїстів залишається актуальною проблемою сьогодення. Завдання роботи – оцінити психосоматичного стан ліцеїстів різного соматотипу під час екзаменаційної сесії. Проведено порівняльний аналіз психосоматичного та імунобіологічного стану ліцеїстів залежно від їх соматотипу. Показано, що під час екзаменів створюються передумови для потенційного негативного впливу на психосоматичний стан, що обумовлює низький рівень регуляції серцево-судинної системи, самопочуття–активності–настрою, недостатній рівень оперативної пам’яті, збільшення рівня неуважності, гіперактивності й імпульсивності. У ліцеїстів різного соматотипу при однотипній стресогенній ситуації спостерігаються виразні відмінності в їх стійкості й адаптації до екзаменаційного стресу. Стрес реакція організму ліцеїстів м’язового соматотипу на екзаменаційний стрес менш вира-жена, ніж у ліцеїстів торакального та дигестивного соматотипів, тоді як у ліцеїстів астенічного соматотипу вона виявляється найбільше, що варто враховувати під час аналізу психофізіологічних механізмів адаптації при екзаменаційному стресі. The questions of influence of somatic type on adaptive reactions of lyceum students’ organisms under the influence of examination stress remains the top issue now. The task of this work is to estimate psychosomatic state of lyceum students of different somatic types during their examination session. The analysis of psychosomatic state and immune-biological state of lyceum students are compared depending on their somatic type. It is shown that in the period of examinations conditions for potential negative influence on psychosomatic state take place, the reason of this is low level of regulation of cardio-vascular system, the way one feels – activeness – mood, lack of operative memory, increase of level of inattentiveness, hyperactivity and impulsiveness. Lyceum students of any somatic type in the same type of stress situation have well noticed differences in their steadiness and adaptation to examinations stress. Stress reactions of organism of lyceum students of muscle-somatic type on examination stress is less expressed than of lyceum students of thoracic- and digestive-somatic type while students of asthenic type have the most intense expression of it and this should be minded when psycho-physiological mechanisms of adaptation under the influence of examination stress are analyzed.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/2100
Content type: Article
Appears in Collections:Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві, 2012, № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
anot49.pdf376,29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.