Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20916
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКовальчук, Надія Миколаївна-
dc.contributor.authorГнітецька, Тетяна Володимирівна-
dc.contributor.authorСанюк, Володимир Іванович-
dc.date.accessioned2022-10-25T08:58:27Z-
dc.date.available2022-10-25T08:58:27Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationКовальчук Н. М., Гнітецька Т. В., Санюк В. І. Аналіз змісту стройових вправ у програмах фізичної культури закладів загально середньої освіти (1992–2021 рр.). Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт): зб. наукових праць/ за ред. О. В. Тимошенка. Київ : Видавництво НПУ імені М.П. Драгоманова, 2022. Випуск 3К (147) 22. С. 175-180.uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20916-
dc.description.abstractНа сьогодні актуальним залишається питання рухової активності сучасних учнів та пропозицій щодо її підвищення, що дасть змогу поліпшити фізичний стан юних громадян нашої країни. Велике значення має правильна організація різних форм занять фізичною культурою. Жоден з уроків фізичної культури не проводиться без використання засобів основної гімнастики, серед яких значну роль в організації навчального процесу відіграють стройові вправи. Проте вони займають неналежне місце у навчальних програмах закладів загальної середньої освіти. Мета дослідження полягає в аналізі змісту стройових вправ в окремих навчальних програмах із фізичної культури та доведенні доцільності повноцінного їх використання у фізичному вихованні учнів закладів загальної середньої освіти. Методи дослідження: теоретичний аналіз науково-методичної літератури та відеоматеріалів, порівняльний аналіз шкільних програм із фізичного виховання, анкетування, бесіда. Результати дослідження: проаналізовано вміст стройових вправ в окремих навчальних програмах із фізичної культури за період 1993-2021 рр. Виявлено, що фактично всі стройові вправи учні вивчають у початкових класах. Лише програма з фізичної культури 1993 року передбачала достатню кількість стройових навичок, які сприяли чіткій організації не лише уроків фізичної культури, а й інших масових заходів. В інших програмах, які майже дублюють попередню, кількість стройових вправ зменшується. Особливо це помітно в програмі Нової української школи. Висновки. Отже, стає зрозумілим, що стройові вправи – не зайвий засіб фізичного виховання. За їх допомогою вирішується низка освітніх, оздоровчих на виховних завдань. У розглянутих навчальних програмах із фізичної культури у розділі стройових вправ допущено низку помилок як термінологічних, так і дидактичних. Вилучення значної кількості стройових вправ із програми Нової української школи не покращить навчальний процес із фізичної культури у закладах загальної середньої освіти. При затвердженні нових програм слід враховувати недоліки програм попередніх років та думку вчителів-практиків, які працюють з учнями різних вікових ланок.uk_UK
dc.format.extent175-180-
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВидавництво НПУ імені М.П. Драгомановаuk_UK
dc.subjectзаклади загальної середньої освітиuk_UK
dc.subjectНова українська школаuk_UK
dc.subjectпрограми з фізичної культуриuk_UK
dc.subjectстройові вправиuk_UK
dc.subjectучніuk_UK
dc.titleАналіз змісту стройових вправ у програмах фізичної культури закладів загальної середньої освіти (1992–2021 рр.).uk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.citation.issue3К (147)-
dc.citation.journalTitleНауковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт)-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-7230-2521-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2181-9552-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2636-7305-
dc.relation.referencesen1. Analitychnyj oghljad proghram z fizychnoji kuljtury. – URL: http://bo0k.net/index.php?p=achapter&bid=15720&chapter=1uk_UK
dc.relation.referencesen2. Jermolova V.M. Navchajemosj ghrajuchysj: metod. posib. dlja vchyteliv fizychnoji kuljtury zaghaljnoosvit. zakladiv / V. M. Jermolova, L.I. Ivanova, V. V. Derevjanko. – K: Litera LTD, 2012. – S. 141-205.uk_UK
dc.relation.referencesen3. Kovaljchuk N. M. Strojovi vpravy jak zasib fizychnogho vykhovannja: metodychni rekomendaciji / N.M. Kovaljchuk, V.I. Sanjuk. – Lucjk: Vezha-Druk, 2016. – 68 s.uk_UK
dc.relation.referencesen4. Kovaljchuk N. Fighurne marshyruvannja – estetychnyj vyd kolektyvnoji rukhovoji aktyvnosti / N. Kovaljchuk // Fizychne vykhovannja v ridnij shkoli, #2 (121), 2019. – S.44-48.uk_UK
dc.relation.referencesen5. Kompleksni proghramy serednjoji zaghaljnoosvitnjoji shkoly. Fizychna kuljtura. 1–11klasy. – K.: Osvita, 1993. – 52s.uk_UK
dc.relation.referencesen6. Modeljna navchaljna proghrama «Fizychna kuljtura. 5-6 klasy» dlja zakladiv zaghaljnoji serednjoji osvity (avtory: Pedan O.S., Kolomojecj Gh. A. , Boljak A. A., Rebryna A. A., Derevjanko V. V., Stecenko V. Gh., Ostapenko O. I., Lakiza O. M., Kosyk V. M. ta inshi). – URL: https://imzo.gov.ua/model-ni-navchal-ni-prohramy/fizychna-kul-tura/uk_UK
dc.relation.referencesen7. Nova ukrajinsjka shkola. Typova osvitnja proghrama dlja zakladivzaghaljnoji serednjoji osvity. Fizkuljturna osvitnja ghaluzj (1-4 klas), pid kerivnyctvom O.Ja. Savchenko.– URL: https://mon.gov.ua › app › tipovaosvitnyaprograma +http://osvita.ua/school/program/program-1-4/60407/.uk_UK
dc.relation.referencesen8. Nova ukrajinsjka shkola. Typova osvitnja proghrama dlja zakladiv zaghaljnoji serednjoji osvity. Fizkuljturna osvitnja ghaluzj (1-4 klas), pid kerivnyctvom R.B. Shyjana. – URL: https://mon.gov.ua › app › tipovaosvitnyaprograma http://osvita.ua/school/program/program-1-4/60408/uk_UK
dc.relation.referencesen9. Nosko M. O. Systematyzacija zaghaljnopatoghennykh ta vnutrishnjoshkiljnykh faktoriv, shho zdijsnjujutj nespryjatlyvyj vplyv na zdorov'ja uchniv / M. O. Nosko, O. A. Arkhypov, O.V. Omeljchuk /8 Naukovyj chasopys Nacionaljnogho pedaghoghichnogho universytetu imeni M. P. Draghomanova. Serija # 15. Naukovo- pedaghoghichni problemy fizychnoji kuljtury (fizychna kuljtura i sport): zb. naukovykh pracj / Za red. O. V. Tymoshenka. – Kyjiv : Vydavnyctvo NPU imeni M.P. Draghomanova, 2021. – Vypusk 3 K (131) 21. – S. 297- 302.uk_UK
dc.relation.referencesen10. Typovi osvitni proghramy dlja 1-2 klasiv NUSh https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2019/11/1-2-dodatki.pdfuk_UK
dc.relation.referencesen11. Fizychna kuljtura. Proghrama dlja zaghaljnoosvitnikh navchaljnykh zakladiv. 5 –12 klasy. – Kyjiv- Irpinj: VTF «Perun», 2005. – 272 s.uk_UK
dc.relation.referencesen12. Fizychna kuljtura v shkoli: metodychnyj posibnyk / za zaghaljnoju redakcijeju S. M. Djatlenka. –K. : Litera LTD, 2009. – S. 51-65.uk_UK
dc.relation.referencesen13. Fizychna kuljtura v shkoli: 10-11 klasy metodychnyj posibnyk / za zaghaljnoju redakcijeju S. M. Djatlenka. – K. : Litera LTD, 2010. – S. 33-46.uk_UK
dc.relation.references1. Аналітичний огляд програм з фізичної культури. – URL: http://bo0k.net/index.php?p=achapter&bid=15720&chapter=1uk_UK
dc.relation.references2.Єрмолова В. М., Іванова Л. І., Деревянко В. В. Навчаємось граючись : метод. посіб. для вчителів фізичної культури загальноосвіт. закладів. Київ : Літера ЛТД, 2012. С. 141-205.uk_UK
dc.relation.references3. Ковальчук Н. М., Санюк В. І. Стройові вправи як засіб фізичного виховання : методичні рекомендації. Луцьк : Вежа-Друк, 2016. 68 с.uk_UK
dc.relation.references4. Ковальчук Н. Фігурне марширування – естетичний вид колективної рухової активності. Фізичне виховання в рідній школі. №2 (121). 2019. С.44-48.uk_UK
dc.relation.references5. Комплексні програми середньої загальноосвітньої школи. Фізична культура. 1–11класи. Київ : Освіта, 1993. 52с.uk_UK
dc.relation.references6. Модельна навчальна програма «Фізична культура. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Педан О. С., Коломоєць Г. А. , Боляк А. А., Ребрина А. А., Деревянко В. В., Стеценко В. Г., Остапенко О. І., Лакіза О. М., Косик В. М. та інші). – URL: https://imzo.gov.ua/model-ni-navchal-ni-prohramy/fizychna-kul-tura/uk_UK
dc.relation.references7. Нова українська школа. Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти. Фізкультурна освітня галузь (1-4 клас), під керівництвом О. Я. Савченко.– URL: https://mon.gov.ua › app › tipovaosvitnyaprograma +http://osvita.ua/school/program/program-1-4/60407/.uk_UK
dc.relation.references8. Нова українська школа. Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти. Фізкультурна освітня галузь (1-4 клас), під керівництвом Р. Б. Шияна. – URL: https://mon.gov.ua › app › tipovaosvitnyaprograma http://osvita.ua/school/program/program-1-4/60408/uk_UK
dc.relation.references9. Носко М. О., Архипов О. А., Омельчук О. В. Систематизація загальнопатогенних та внутрішньошкільних факторів, що здійснюють несприятливий вплив на здоров’я учнів. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія № 15. Науково- педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт): зб. наук. праць / За ред. О. В. Тимошенка. Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. Вип. 3 К (131) 21. С. 297- 302.uk_UK
dc.relation.references10. Типові освітні програми для 1-2 класів НУШ https://mon.gov.ua/ storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2019/11/1-2-dodatki.pdfuk_UK
dc.relation.references11. Фізична культура. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 5–12 класи. Київ-Ірпінь : ВТФ «Перун», 2005. 272 с.uk_UK
dc.relation.references12. Фізична культура в школі : метод. посібник / за заг. ред. С. М. Дятленка. Київ : Літера ЛТД, 2009. С. 51-65.uk_UK
dc.relation.references13. Фізична культура в школі : 10-11 класи : метод. посібник / За заг. ред. С. М. Дятленка. Київ : Літера ЛТД, 2010. С. 33-46.uk_UK
dc.subject.udc796.012.6:37.014.3(477)uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FFKiZ)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
drahomanova2022.pdf672,89 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.