Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20778
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorГошовський, Ярослав Олександрович-
dc.date.accessioned2022-09-26T09:43:01Z-
dc.date.available2022-09-26T09:43:01Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationГошовський Я.О. Психологія депривації : силабус нормативного освітнього компонента підготовки магістра спеціальності 053 Психологія освітньо-професійної програми Психологія / Волинський національний університет імені Лесі Українки, факультет психології, кафедра педагогічної та вікової психології, Луцьк, 2022. 25 с.uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20778-
dc.description.abstractОсвітній компонент (ОК) «Психологія депривації» спрямований на вивчення психологічних особливостей людини в умовах різновидових обмежень розвитку. Ключове поняття «депривація» означає обмеження або позбавлення можливостей задоволення життєво важливих потреб, тобто це позначення такого психічного стану, який виникає в результаті ускладнених екзистенційних обставин і ситуацій, унаслідок чого людина позбавляється реальної можливості для задоволення базових психічних потреб достатньою мірою та впродовж певного часу. Різновидова депривація (психічна, ментальна, соціальна, сенсорна, материнська, родинна, сімейна, сексуальна, гендерна, комунікативна, інформаційна, перцептивна, когнітивна, афективна (емоційна), екстремальна, економічна (матеріальна), професійна, тотальна/парціальна (часткова), перманентна, просторова (локомоційно-кінетична, рухова, психомоторна), харчова, тактильно-кінестетична, явна/латентна (прихована, замаскована), зовнішня/внутрішня, темпоральна (часова, рання/пізна), експериментальна, закладова, рольова, духовно-соматична, організмічна, субетнічна, депривація сну та ін.) призводить до пригнічення основних функціональних параметрів особистості як біосоціального організму, що зумовлює загальне ослаблення психофізичних і соціально-психологічних можливостей. Режим депривації блокує повноцінний особистісний розвиток як у площині біогенних потреб, так і на рівні соціальної самореалізації, призводячи до дихотомії, депресії, неадекватності тощо. Висвітлюється психологічна природа різновидових обмежень, суть, наслідки, а також проблеми превенції, психопрофілактики, психодіагностики, психокорекції та психологічного ревіталізаційного супроводу депривованої особистості. Пропонується наукове консультування реальних самостійних науководослідницьких студій на експериментальних майданчиках для оволодіння компетенціями (знаннями й навичками) психологічної роботи з депривованими дітьми (школи інтернатного типу, КП «Будинок дитини», центр ранньої медичної реабілітації дітей з органічиними ураженнями центральної нервової системи та порушеннями психіки, навчальнореабілітаційний центр, пенітенціарний заклад), а також у межах діяльності лабораторій факультету психології, зокрема лабораторії «Психогенеза особистості»uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherВолинський національний університет імені Лесі Українки-
dc.subjectдепривація, сенсорна, батьківська, харчоваuk_UK
dc.subjectдіагностикаuk_UK
dc.subjectкорекція-
dc.titleПсихологія деприваціїuk_UK
dc.typeTraining programuk_UK
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
Розташовується у зібраннях:Навчально-методичні матеріали (FPsy)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Syl. Ps.depryvacii.pdf808,8 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.