Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20547
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЖванія, Людмила Вікторівна-
dc.date.accessioned2022-07-05T09:38:08Z-
dc.date.available2022-07-05T09:38:08Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationЖванія Л. В. Своєрідність діалогу з Біблією в ліриці Лесі Українки (на матеріалі збірки «Відгуки»). Вчені записки Таврійського національного університету ім. В. І. Вернадського. Серія: Флологія. Журналістика. 2022. Т. 33 (72), № 3. С. 213-219. DOI : https://doi.org/10.32838/2710-4656/2022.3/36uk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/20547-
dc.description.abstractУ статті здійснюється спроба інтерпретації глибинних смислів низки ідей у поезії Лесі Українки, які постали в результаті діалогу авторки з текстом Святого Письма. Зазначено, що у поетичній збірці «Відгуки» письменниця переосмислює події Старозавітної історії; зосереджує увагу на мотивах Вавилонського полону, пророцтва, жертвопринесення; Євангельських образах-символах тернового вінця та шляху на Голгофу. Наголошується, що кожна з поезій на біблійну тематику, що увійшли до «Відгуків» постає свідченням трагічності світоглядної парадигми поетеси, а також надає особливої філософської глибини усій збірці. Зазначено, що мотив пророцтва є наскрізним у творчому доробку письменниці. В образі Єремії Леся Українка поєднує два первні: людський та релігійно-візіонерський. Разом з тим, образ уярмленого біблійного пророка був для письменниці символом неволі на особистісному рівні, вона й сама відчувала себе в поневоленій Російською імперією батьківщині, як у рабському ярмі. Зауважується, що головним лейтмотивом диптиху «Єврейські мелодії» постає тема неволі у всіх її виявах: як національного поневолення так і рабства духу, внутрішньої несвободи людини. Для Лесі Українки покірне сприйняття національної неволі, як вияву Божого промислу (про що наголошується у Біблії), було в принципі не можливе. У «Єврейських мелодіях» авторка свідомо упускає провідний мотив Біблійної розповіді про Єремію і падіння Єрусалиму: мотив покарання за гріхи й необхідність підкоритися Божій волі. Зазначено, що у вірші Лесі Українки «Жертва», подібно як і в Євангелії від Луки, акцент зроблено на високому почутті любові й благоговіння «одержимої», виразом якого й стало її жертвопринесення. Символіка жертви актуалізується авторкою також у поезії «Завжди терновий вінець…». Авторка наголошує на тому, що справжня самопожертва завжди є результатом свідомого рішення, виявом свободи волі особистості.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherТаврійський національний університет імені В. І. Вернадськогоuk_UK
dc.subjectЛеся Українкаuk_UK
dc.subjectБібліяuk_UK
dc.subjectзбірка «Відгуки»-
dc.subjectпророк-
dc.subjectжертва-
dc.titleСвоєрідність діалогу з Біблією в ліриці Лесі Українки (на матеріалі збірки «Відгуки»)uk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32838/2710-4656/2022.3/36-
dc.citation.issue3-
dc.citation.journalTitleВчені записки Таврійського національного університету ім. В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика-
dc.citation.volume33 (72)-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українки, доцент кафедри соціальних комунікаційuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.subject.udc821.161.2’05-1.09Українка+27-23uk_UK
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FFG)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
жванія.pdf388,37 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.