Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/19610
Назва: Верифікація принципу Парето для доходів від наукової діяльності закладів вищої освіти України
Інші назви: Verification of the Pareto principle for income from scientific activity of higher education institutions of Ukraine
Автори: Слав’юк, Ростислав Анатолійович
Тоцька, Олеся Леонтіївна
Slav’yuk, Rostyslav
Totska, Olesia Leontiivna
Приналежність: Національний університет «Львівська політехніка»
Волинський національний університет імені Лесі Українки
Бібліографічний опис: Слав’юк Р. А., Тоцька О. Л. Верифікація принципу Парето для доходів від наукової діяльності закладів вищої освіти України. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Сер. «Економіка». 2021. № 21 (49). С. 100–108. DOI: 10.25264/2311-5149-2021-21(49)-100-108.
Журнал/збірник: Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Сер. «Економіка»
Випуск/№ : 21 (49)
Дата публікації: 2021
Дата внесення: 20-вер-2021
Країна (код): UA
Ідентифікатор ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0904-8970
https://orcid.org/0000-0003-4748-2134
DOI: 10.25264/2311-5149-2021-21(49)-100-108
УДК: 330.13Парето:[378.014.54:001.89
JEL: С10
Е64
G32
I29
L84
Теми: принцип Парето
ABC-аналіз
доходи
наукова діяльність
заклади вищої освіти
Україна
Pareto principle
ABC-analysis
income
research
higher education institutions
Ukraine
Діапазон сторінок: 100–108
Короткий огляд (реферат): У статті проведено ABC-аналіз показників обсягу надходжень до спецфонду закладів вищої освіти України за результатами наукових і науково-технічних робіт за проєктами міжнародного співробітництва, господарськими договорами та надання наукових послуг за 2016–2018 рр. Перевірено та підтверджено гіпотезу про наявність у цих показниках принципу Парето: виявлено, що 19,595 % (≈20 %) вітчизняних ЗВО забезпечило 79,39 % (≈80 %) загального доходу від наукової діяльності. За результатами ABC-аналізу для ЗВО України із кожної групи запропоновано стратегію комерціалізації результатів наукової діяльності.
The purpose of the article is to verify the Pareto principle in terms of revenues to the special fund of higher education institutions of Ukraine based on the results of scientific and scientific-technical work on international cooperation projects, scientific and scientific-technical work under economic agreements and scientific services. With the help of ABC-analysis of indicators of income from scientific activity, domestic higher education institutions are divided into three groups: A – higher education institutions with a large amount of income from scientific activities; B – higher education institutions with an average level of commercialization of scientific activity; C – higher education institutions with little or no income from research. It was obtained that group A included 29 (19,595 %) higher education institutions of Ukraine, which in 2016–2018 provided paid scientific services in the amount of UAH 739,747 million (79,39 % of the total). Group B was formed by 34 (22,973 %) domestic higher education institutions, whose scientific activity in the analyzed period brought income in the amount of UAH 147,954 million (15,88 % of the total). Group C included 85 (57,432 %) Ukrainian higher education institutions, which earned UAH 44,082 million (4,73 % of the total) as a result of their scientific work. It was found that the Pareto principle 20/80 was reflected in the activities of higher education institutions in Ukraine. Strategies for commercialization of research results for domestic higher education institutions from each group are proposed: group A – leader’s strategy; group B – the applicant’s strategy; group C – strategy of the beginner.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/19610
Перелік літератури: 1. Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами освіти, іншими установами та закладами системи освіти, що належать до державної і комунальної форми власності: Постанова КМУ від 27 серп. 2010 р. № 796. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/796-2010-%D0%BF#Text (дата звернення: 20.02.2021).
2. Терещенко Г. М., Лондар Л. П. Формування та використання коштів спеціального фонду закладами вищої освіти в Україні. Освітня аналітика України. 2020. № 1 (8). С. 36–49. URL: https://science.iea.gov.ua/wp-content/uploads/2020/06/3_Tereshchenko_18_2020_36_49-1.pdf (дата звернення: 12.03.2021).
3. Про розподіл видатків державного бюджету між закладами вищої освіти на основі показників їх освітньої, наукової та міжнародної діяльності: Постанова КМУ від 24 груд. 2019 р. № 1146. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1146-2019-%D0%BF#n18 (дата звернення: 21.02.2021).
4. Більше грошей – сильнішим. МОН опублікувало розподіл держфінансування університетів у 2020 році. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/ bilshe-groshej-silnishim-mon-opublikuvalo-rozpodil-derzhfinansuvannya-universitetiv-u-2020-roci (дата звернення: 21.02.2021).
5. Коваль В. В., Слободянюк О. В., Яровой М. Ю. Фінансове забезпечення закладів вищої освіти в умовах переходу до фінансово-господарської автономії. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2018. № 4. С. 193–200. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/drep_2018_4_28 (дата звернення: 13.03.2021).
6. Ковтунець В. В., Лондар С. Л. (2019). Evaluation of higher education services cost. Економічний часопис-ХХІ, 178(7-8), 57–69. Doi: https://doi.org/10.21003/ea.V178-05.
7. Мойсеєнко І. П., Гринькевич О. С. Особливості аналізу економічної ефективності закладів вищої освіти. Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія економічна. 2018. № 1. С. 201–208. URL: http://dspace.lvduvs.edu.ua/bitstream/ (дата звернення: 13.03.2021).
8. Hanushchak-Efimenko L. M., Kaplun V. V., Shcherbak V. G. (2017). Resource-innovative model of raising university autonomy. Scientific bulletin of Polissia, 2, 1(9), 61–69. <http://nvp.stu.cn.ua/issue/view/5941> (2021, february, 21).
9. Тоцька О. Л. Управління розвитком вищої освіти України в Європейському освітньому просторі: монографія. Луцьк : Вежа-Друк, 2020. 532 с.
10. Carlucci, D., Renna, P., Izzo, C., Schiuma, G. (2019). Assessing teaching performance in higher education: a framework for continuous improvement. Management decision, 57, 2, 461–479. Doi: https://doi.org/10.1108/MD-04-2018-0488.
11. Про наукову і науково-технічну діяльність: Закон України від 26 листоп. 2015 р. № 848-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-19#Text (дата звернення: 21.02.2021).
12. Матюшенко І. Ю., Хаустова В. Є., Князєв С. І. Інституційна підтримка науково-інноваційного розвитку при формуванні єдиного дослідницького простору в країнах ЄС і Україні. Наука та інновації. 2017. № 13 (2). С. 5–26. Doi: https://doi.org/10.15407/scin13.02.005.
References: 1. Cabinet of Ministers of Ukraine. (2010). Pro zatverdzhennia pereliku platnykh posluh, yaki mozhut nadavatysia zakladamy osvity, inshymy ustanovamy ta zakladamy systemy osvity, shcho nalezhat do derzhavnoi i komunalnoi formy vlasnosti: Postanova KMU [About the statement of the list of paid services which can be rendered by educational institutions, other establishments and establishments of system of education belonging to the state and municipal form of ownership: Resolution of the CMU]. <https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/796-2010-%D0%BF#Text> [in Ukrainian]. (2021, february, 20).
2. Tereshchenko, H. M., Londar, L. P. (2020). Formuvannia ta vykorystannia koshtiv spetsialnoho fondu zakladamy vyshchoi osvity v Ukraini [Formation and use of special funds facilities in higher education institutions in Ukraine]. Osvitnia analityka Ukrainy [Educational analytics of Ukraine], 1(8), 36–49. <https://science.iea.gov.ua/wp-content/uploads/2020/06/3_Tereshchenko_18_2020_ 36_49-1.pdf> [in Ukrainian]. (2021, march, 12).
3. Cabinet of Ministers of Ukraine. (2019). Pro rozpodil vydatkiv derzhavnoho biudzhetu mizh zakladamy vyshchoi osvity na osnovi pokaznykiv yikh osvitnoi, naukovoi ta mizhnarodnoi diialnosti: Postanova KMU [On the distribution of state budget expenditures between higher education institutions on the basis of indicators of their educational, scientific and international activities: Resolution of the CMU]. <https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1146-2019-%D0%BF#n18> [in Ukrainian]. (2021, february, 21).
4. Bilshe hroshei – sylnishym. MON opublikuvalo rozpodil derzhfinansuvannia universytetiv u 2020 rotsi [More money – for the stronger. The Ministry of Education and Science has published the distribution of state funding for universities in 2020]. <https://mon.gov.ua/ua/news/bilshe-groshej-silnishim-mon-opublikuvalo-rozpodil-derzhfinansuvannya-universitetiv-u-2020-roci> [in Ukrainian]. (2021, february, 21).
5. Koval, V. V., Slobodianiuk, O. V., Yarovoi, M. Yu. (2018). Finansove zabezpechennia zakladiv vyshchoi osvity v umovakh perekhodu do finansovo-hospodarskoi avtonomii [Financial support of higher education establishments in the conditions of passing to financial and economic autonomy]. Derzhava ta rehiony. Ser.: Ekonomika ta pidpryiemnytstvo [State and regions. Ser.: Economics and Business], 4, 193–200. <http://nbuv.gov.ua/UJRN/drep_2018_4_28> [in Ukrainian]. (2021, march, 13).
6. Kovtynets, V. V., Londar, S. L. (2019). Evaluation of higher education services cost. Economic annals-ХХI, 178(7-8), 57–69. Doi: https://doi.org/10.21003/ea.V178-05 [in English].
7. Moyseyenko, I. Р., Hrynkevych, O. S. (2018). Osoblyvosti analizu ekonomichnoi efektyvnosti zakladiv vyshchoi osvity [Analysis peculiarities of economic efficiency of higher education institutions]. Naukovyi visnyk Lvivskoho derzhavnoho universytetu vnutrishnikh sprav. Ser. ekonomichna [Scientific bulletin of Lviv state university of internal affairs. Economic series], 1, 201–208. <http://dspace.lvduvs.edu.ua/bitstream/> [in Ukrainian]. (2021, march, 13).
8. Hanushchak-Efimenko, L. M., Kaplun, V. V., Shcherbak, V. G. (2017). Resource-innovative model of raising university autonomy. Scientific bulletin of Polissia, 2, 1(9), 61–69. <http://nvp.stu.cn.ua/issue/view/5941> [in English]. (2021, february, 21).
9. Totska, O. L. (2020). Upravlinnia rozvytkom vyshchoi osvity Ukrainy v Yevropeiskomu osvitnomu prostori: monohrafiia [Managing the development of higher education of Ukraine in European educational area: a monograph]. Lutsk: Vezha-Druk [in Ukrainian].
10. Carlucci, D., Renna, P., Izzo, C., Schiuma, G. (2019). Assessing teaching performance in higher education: a framework for continuous improvement. Management decision, 57, 2, 461–479. Doi: https://doi.org/10.1108/MD-04-2018-0488 [in English].
11. Verkhovna Rada of Ukraine. (2015). Pro naukovu i naukovo-tekhnichnu diialnist: Zakon Ukrainy [On scientific and scientific-technical activity: Law of Ukraine]. <https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/848-19#Text> [in Ukrainian]. (2021, february, 21).
12. Matyushenko, I. Y., Khaustova, V. E., Knjazev, S. I. (2017). Instytutsiina pidtrymka naukovo-innovatsiinoho rozvytku pry formuvanni yedynoho doslidnytskoho prostoru v krainakh YeS i Ukraini [Institutional support of innovative R&D in the formation of single research area in the EU and Ukraine]. Nauka ta innovatsii [Science and Innovation], 13 (2), 5–26. Doi: https://doi.org/10.15407/scin13.02.005 [in Ukrainian].
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FEU)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
article_75.pdf489,77 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.