Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/1690
Назва: Антропогенна трансформація рельєфу в межах Волинської та Рівненської областей
Інші назви: Anthropogenic Transformation of Relief in Volyn and Rivne Regions.
Автори: Зузук, Ф. В.
Залеський, І. І
Zuzuk, F. V.
Zaleskiy, I. I.
Бібліографічний опис: Зузук Ф. В. Антропогенна трансформація рельєфу в межах Волинської та Рівненської областей / Ф. В. Зузук, І. І. Залеський // Природа Західного Полісся та прилеглих територій : зб. наук. пр. / Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки ; [редкол.: Ф. В. Зузук та ін.]. – Луцьк, 2013. – № 10. – С. 3-8
Дата публікації: 2013
Дата внесення: 4-сер-2013
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: рельєф
кар’єр
техногенез
ландшафт
relief
open-cast mine
technogenesis
landscape
Короткий огляд (реферат): Ландшафти зазнають змін при видобутку корисних копалин та прокладанні залізничних і шосейних доріг. При добуванні будівельних матеріалів кар’єри майже не рекультивуються. В обох областях експлуатувалися 19 родовищ піску, поодинокі кар’єри глини й суглинку. Базальт добувають на Стир-Горинському межиріччі при заглибленні до 15–17 м. Інтрузивні породи добуваються в 25 родовищах у районі Клесів–Томашгород-Рокитне–Чабель. Крім кар’єрів, наявні терикони заввишки до 10 м. Крейда видобувалася в семи родовищах із глибиною кар’єрів 5–7 м при площі від 5 до 120 га. Видобуток вугілля супроводжується просіданням ґрунту та териконами, що самозагоряються. Будівництво залізниці супроводжується нівелюванням кінцево-моренних форм рельєфу. Автодороги врізані в льодовикові форми рельєфу, а також у лесовий покрив плато. Зниклі форми рельєфу: Любитівський оз, Ковельський кам, Білашівська моренна гряда, еолово-озова гряда в околицях с. Галина Воля, кінцево-моренні форми в смт Шацьк, смт Стара Вижівка, м. Любомль. Landscapes undergo changes in the course of extracting minerals and making railways and highways. While extracting building materials open-cast mines are not practically recultivated. In both regions, 19 deposits of sand, single open-cast mines of clay and loam have been exploited. Basalt is extracted in the interfluve of the Styr and the Horyn at the depth of 15–17 m. Intrusive rocks are extracted in 25 fields in the region of Klesiv-Tomashhorod-Rokytne-Chabel. Besides open-cast mines, there are slagheaps of the height of up to 10 m. Chalk has been extracted in 7 fields with the depth of open-cast mines of 5–7 m of the area of 5–120 hectares. The extraction of coal is accompanied by the subsidence of soil and slagheaps, the latter are characterized by spontaneous combustion. The building of the railway is accompanied by the levelling of final-moraine forms of relief. Highways had cut into the glacial forms of relief, and also into the loess cover of the plateau. The forms of relief which have disappeared: Lyubytiv ridge, Kovel hillock, Bilashiv moraineridge, eolovo ridge on the outskirts of the village of Halyna Valya, final-moraine forms of the town of Shatsk, Lyuboml and Stara Vyshivka.
Опис: Роботу виконано на кафедрі географії СНУ ім. Лесі Українки
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/1690
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Природа Західного Полісся та прилеглих територій, 2013, № 10

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Zuzuk.pdf248,68 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.