Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/15380
Назва: Явище петраркізму в іспанській літературі XVI століття
Інші назви: The Phenomenon of Petrarchism in the Spanish Literature of the XVI Century
Автори: Марченко, Тетяна Михайлівна
Marchenko, Tеtiana
Бібліографічний опис: Марченко Т. Явище петраркізму в іспанській літературі XVI століття // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія «Філологічні науки. Літературознавство». – 2017. – № 11-12 (360-361). – С. 80-85.
Дата публікації: 2017
Дата внесення: 19-гру-2018
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: петраркізм
ідеалізація почуттів
кохання
розчарування
античність
внутрішній світ
petrarchism
idealization of feelings
love
disappointment
antiquity
inner world
Короткий огляд (реферат): У статті йдеться про явище петраркізму та його наслідування в іспанській літературі XVI століття. Ф. Петрарка був важливим ідейним і творчим орієнтиром для всіх поколінь гуманістів. Петраркізм – стильова тенденція західноєвропейської лірики доби Ренесансу, класицизму та бароко, започаткована Ф. Петраркою. Для неї характерні: ідеалізація коханої жінки, відображення сердечних, здебільшого платонічних переживань, невіддільних від страждання, осмислення суперечливостей людської натури, розуміння емпіричного світосприйняття та християнського спіритуалізму, трагізм протистояння життя і смерті, драма душевного світу людини. Петраркізм був присутній у всіх літературах Західної Європи. Особливий розквіт його припав на XVI століття. Представниками іспанського петраркізму цього періоду були: Хуан Боскан, Аузіас Марк, Гарсіласо де ла Вега. Основна тема їхньої творчості – кохання як найвища цінність людського буття, як почуття, яке приносить не тільки радість, а й розчарування. Кохана завжди недосяжна, її серце треба завойовувати. Особливий і ліричний герой у творах: він завжди в пошуку кращого життя, він страждає від власної недосконалості, але вміє бути самим собою. Дуже часто ліричний герой бореться з власним «я», яке стомилося боротися і хоче спокою.The article deals with the phenomenon of Petrarchy and its imitation of Spanish literature in the 16th century. Petrarch was an important ideological and creative benchmark for all generations of humanists. Petrarchism - the stylistic tendency of West European lyric poetry of the Renaissance, classicism and Baroque era, initiated by F. Petrarka for her were characterized by: the idealization of her beloved woman, the reflection of cardinal, largely platonic experiences, inseparable from suffering, comprehension of contradictions in human nature, understanding of empirical worldview and Christian spiritualism, tragedy the confrontation between life and death, the drama of the spiritual world of man. Petrarchism was present in all the literatures of Western Europe. His special blossom was in the XVI century. Representatives of the Spanish Petrarchism of this period were: Juan Boscan, Audizas Marc, Garcilaso de la Vega. The main theme of their work – love, as the highest value of human existence, as a feeling that brings not only joy but also frustration. Beloved is always unattainable, her heart must be conquered. A special and lyrical hero in the works: he is always in search of a better life, he suffers from his own imperfection, but can be himself. Very often the lyrical hero is struggling with his own "I", which tired of fighting and wants rest.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/15380
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Серія "Філологічні науки. Літературознавство", 2017, № 11-12 (360-361)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
15.pdf607,54 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.