Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/15006
Title: Лінгвокогнітивні механізми вираження проблем національної освіти у сучасному французькому сламі
Other Titles: Linguistic and Cognitive Means of Expression of the National System Education Problems in the French Modern Slam
Authors: Андрієвська, Вікторія Валеріївна
Andriievska, Viktoriia V.
Bibliographic description (Ukraine): Андрієвська В. В. Лінгвокогнітивні механізми вираження проблем національної освіти у сучасному французькому сламі / В. В. Андірєвська // Актуальні питання іноземної філології: наук. журн. / [редкол.: І. П. Біскуб (гол. ред..) та ін.]. – Луцьк, 2017. – № 6. – С. 5-10.
Issue Date: 2016
Date of entry: 13-Nov-2018
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: лінгвокогнітивний підхід
когнітивна метафора
авторська картина світу
сучасний французький слам
національна освіта
linguistic and cognitive approach
cognitive metaphor
author’s picture of the world
French modern slam
national education
Abstract: Статтю присвячено лінгвокогнітивному дослідження сучасного французького сламу з урахуванням принципів семантико-когнітивного підходу до аналізу художнього тексту. Матеріал лінгвістичної розвідки представлено композицією « Éducation nationale » виконавця Grand Corps Malade, який є яскравим представником сламу у Франції. Характерними рисами цього музичного напряму є його ангажованість та розкриття гострих суспільно-політичних проблем в яскравих авторських метафорах. Метою розвідки є виявлення лінгвокогнітивних механізмів, зокрема ключових когнітивних метафор, навколо яких розгортається основний зміст пісенного тексту. Так, визначальною у матеріалі дослідження є метафора СИСТЕМА ОСВІТИ ЯК ГРА В ШАХИ, яка різко розмежовує чиновників і простих освітян, називаючи їх шаховими фігурами: державні службовці вищого рангу – це королі, нижчих ланок – тури, а вчителі – пішаки. Про занепад національної системи освіти та падіння рівня успішності серед школярів свідчить метафорична рівність УСПІШНІСТЬ Є ТАЄМНИЦЯ, а майбутнє школяра провінційного регіону передано через когнітивну структуру МАЙБУТНЄ Є БЕЗВИХІДЬ. Концептуального наповнення у тексті композиції додають граматичні заперечні конструкції, що несуть значення відсутності та браку чогось. The article deals with the linguistic and cognitive research of the French modern slam according to the semantic and cognitive maxims in analyzing the fiction text. The material for the linguistic research is represented by the composition “Éducation nationale” interpreted by Grand Corps Malade who is one of the most famous representatives of slam in France. The most characterizing features of this music genre are its engagement and rendering the most critical social and politic problems by means of the brilliant author’s metaphors. The aim of our investigation is to find out the linguistic and cognitive mechanisms namely the key cognitive metaphors around which the main sense of the song text is developing. Due to the results of the research, the mainstream metaphor in the text is SYSTEM OF EDUCATION AS GAME IN CHESS which delimits the bureaucrats of the simple employees of the Education calling them by the names of the chess pieces: the bureaucrats are kings and rooks, the teachers are pawns.
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/15006
Content type: Article
Appears in Collections:Наукові роботи (FIF)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3.pdf1,07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.