Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13572
Назва: Formation of developmental educational environment at Primary School in the XXI century: information and communication discourse
Автори: Smoliuk, Svitlana V.
Смолюк, Світлана Володимирівна
Бібліографічний опис: Smoliuk S. Formation of developmental educational environment at primary school in the XXI century: information and communication discourse / S. Smoliuk // Scientia. - 2016. - T. 10. - P. 63–70.
Дата публікації: 2016
Дата внесення: 22-січ-2018
Видавництво: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Chełmie
Теми: social environment
information-educational environment
developing educational environment
elementary school
Короткий огляд (реферат): The article deals with features of formation of developmental educational environment in the XXI century. Grounded possibilities of use of information and communication technologies (ICT) in the development of individual of junior student. The problem of the negative influence of the Internet on the younger student's personality that often is his depression, social isolation, aggression, cynicism, arrogance and more. In this regard is stressed the importance of forming of students' media-immunity (the ability to do an aggressive opposition on the media sphere, the ability to select some personally useful information in the virtual world, media literacy (ideological guidance in mastering virtual knowledge, skills and behaviors in the media sphere, culture communication in the network) and mediareflection (your own understanding of medianeeds, critical perception of Internet information, selecting of the personally meaningful social contacts, etc.).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/13572
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові роботи (FP)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Стат_Смолюк_Польща.pdf541,18 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.