Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/12309
Назва: Необхідність вивчення табірної поезії як віртуально-цілісного феномену
Інші назви: Necessity of Study of «Camp Poetry» as the Virtual-integral Phenomenon
Автори: Колошук, Надія Георгіївна
Бібліографічний опис: Колошук Н. Необхідність вивчення табірної поезії як віртуально-цілісного феномену / Н. Колошук // Волинь філологічна: текст і контекст : зб. наук. пр. / Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, Ін-т філології та журналістики ; [редкол.: Г. Л. Аркушин та ін.]. - Луцьк, 2015. - Вип. 20 : Аналіз та інтерпретація тексту. - С. 17-30
Дата публікації: 2015
Дата внесення: 3-тра-2017
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: табірна поезія
методологія
camp poetry
methodology
Короткий огляд (реферат): У статті йдеться про вивчення української табірної поезії (створеної в'язнями ҐУЛАҐу), про необхідність використання різноманітних підходів та методів - антропологічного, феноменологічного, імагологічного, постколоніального, герменевтичних тощо - у цих дослідженнях. Мета -окреслити методологію дослідження табірної поезії як цілості, тобто духовно-естетичного феномену поетичної творчості в екстремальних умовах - і водночас як дискретного, неоднозначно й не-остаточно виокремленого мегатексту (підставою для виділення якого є місце та обставини створення, схожість тематично-проблемних комплексів, зумовлена біографіями митців та авторською інтенцією). Поезія в уявленні табірників, як нині бачиться, перебувала не у формально-матеріальному вимірі, а в суто духовному, ідеальному й метафізичному. Вона не підлягала естетській критиці, оскільки йшлося про інше її призначення, ніж просто вдоволення естетського смаку. Вона була способом самозбереження, шляхом до порятунку людської сутності, виявом віри у вищі сили, до яких людини може звернутися лише Словом. Necessity of Study of «Camp Poetry» as the Virtual-integral Phenomenon. In the article speech goes about a study of the Ukrainian camp poetry (it is created by the prisoners of Gulag), about the necessity of the use of different approaches and methods - anthropological, phenomenological, imagological, post-colonial, hermeneutic and etc. Purpose is to designate methodology of research of camp poetry as to integrity, that is the spiritual-aesthetic phenomenon of poetic creation in extreme terms and that is the simultaneously as discrete, ambiguously and not finally selected mega-series text. The grounds for such selection are a place and the terms of creation, likeness of thematically-problem complexes, conditioned by biographies of creators and by author's intention. A poetry was not in the formal-material measuring in presentation of prisoners of camps, as seen now. It was in especially spiritual, ideal and metaphysical space. It did not submit aesthete criticism, its essence was in other destiny, what simply satisfaction of the aesthetically taste. It was the method of self-preservation, a way to the rescue of human essence, it was the exposure of faith in higher forces, to which a man can apply only by Word.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/12309
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Волинь філологічна: текст і контекст, 2015, № 20

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4.pdf12,39 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.