Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/12147
Назва: Формування комунікативного компонента мовленнєвої діяльності дітей п’ятого року життя із загальним недорозвитком мовлення
Інші назви: Oral activity of five-year old children having a general underdevelopment of speech: formation of communicative component
Автори: Брушневська, Ірина
Brushnevska, Irina
Рібцун, Юлія
Ribtsun, Yulia
Бібліографічний опис: Брушневська І., Рібцун Ю. Формування комунікативного компонента мовленнєвої діяльності дітей п’ятого року життя із загальним недорозвитком мовлення / І. Брушневська, Ю. Рібцун // Педагогічний часопис Волині. - 2016. - № 2(3). - С. 103-109.
Дата публікації: 2016
Дата внесення: 27-бер-2017
Видавництво: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Теми: загальний недорозвиток мовлення
мовленнєва діяльність
дитина п’ятого року життя
oral activity
general underdevelopment of speech
communicative component
Короткий огляд (реферат): В статті розкривається актуальність ґрунтовного дослідження проблеми формування у дітей п’ятого року життя із загальним недорозвитком мовлення (ЗНМ) комунікативного компонента мовленнєвої діяльності. Акцентовано увагу на мовленнєвій діяльності як складнофункціональному двосторонньому процесі, до складу якого входять сукупність умінь, операцій, навичок, які поступово формуються у процесі розвитку дошкільників. Особливу увагу приділено розробленій Є. Соботович психолінгвістичній моделі мовленнєвої діяльності та психологічним механізмам, що лежать в основі її формування. Розкрито сутність механізмів лінгвістичного та комунікативного компонентів мовленнєвої діяльності, які є взаємообумовленими та знаходяться в тісному взаємозв’язку. Зазначено, що у дітей із ЗНМ спостерігається порушення мовленнєвої діяльності внаслідок несформованості її структурних компонентів, що особливо виразно проявляється в процесі комунікації.Аргументовано доцільністьрозгляду питання діагностики сформованості комунікативного компонента у дошкільників саме п’ятого року життя із ЗНМ. Актуальність вивчення сформованості комунікативного компонента у дітей із загальним недорозвитком мовленнявизначається його важливістю для розвитку спілкування та передачі інформації в процесі мовленнєвої діяльності, мислення, інтелектуальних функцій, особистісного зростання. Обґрунтовано необхідність розробки змісту методики формування комунікативного компонента мовленнєвої діяльності, детального аналізу механізмів виявлених порушень і на цій основі створення методики педагогічного моделювання комунікативного компонента у дітей п’ятого року життя із ЗНМ. The key message of the article is the importance of thorough research into the issue of the formation of a communicative component of five-year Old’s oral activity when they have rudimentary speech abilities. In the foreground of the research is oral activity as a functionally complicated bi-directional process; the latter includes the skills, operations and habits being molded in the course of a pre-school children’s development. Special emphasis is on Ye. Sobotovich’s psycholinguistic model of oral activity and psychological mechanisms underlying its formation. The research provides the analysis of linguistic and communicative components of oral activity, both components being interdependent and closely interrelated. The conclusion is drawn that the disorders of oral activity of the children with general underdevelopment of speaking abilities is caused by rudimentary nature of its structural component, which is manifested in the act of communication. The research contains specific arguments to prove the advisability of pursuing research into a diagnosis of the formation of a communicative component of the oral activity of verbally-challenged children of precisely this age, i.e.5 years olds. The topicality of studying the formation of a communicative component of the children with underdevelopment speech abilities is determined by its importance for an act of communication and transmission of information in the course of oral, mental and intellectual activity as well as the child’s personal maturity.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/12147
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Педагогічний часопис Волині, 2016, № 2(3)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
r_3-1-6.pdf458,14 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.