Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11364
Title: «Неореалізм» / «новий реалізм» у терміносистемі радянського літературознавства
Other Titles: «Neo-realism» / «New Realism» in the Terminological System of Soviet Literary Criticism
Authors: Головій, Оксана Миколаївна
Goloviy, Oksana
Bibliographic description (Ukraine): Головій О. «Неореалізм» / «новий реалізм»у терміносистемі радянського літературознавства // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Серія "Філологічні науки. Літературознавство". – 2016. – № 1 (326). – С. 91-100.
Issue Date: 2016
Date of entry: 30-Dec-2016
Publisher: Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки
Keywords: неореалізм
новий реалізм
соціалістичний реалізм
радянське літературознавство
neo-realism
new realism
socialist realism
soviet literary criticism
Abstract: У статті розглянуто проблему термінологічного наповнення понять неореалізм / новий реалізм у радянській літературознавчій парадигмі. Зроблено висновок про перерваність теоретико-критичного та художнього неореалістичного дискурсу в часи СРСР, виокремлено його основні етапи: перший (кінець 1920-х– початок 1930-х рр.) характеризується розмаїттям неореалістичних теорій, пов’язаних зі специфікою трансформацій реалізму в модерній мистецькій парадигмі та з особливостями розвитку «пролетарської культури»; другий (друга половина 1930-х–1950-ті рр.) визначається взаємонакладанням термінів «новий реалізм», «соціалістичний реалізм»; третій (1960–1980-ті рр.) ознаменований поширенням концепції «соціалістичного реалізму без берегів». In this article is analyzed the problem of terminological filling of concepts «neo-realism» / «new realism» in the soviet literary criticism. We did the deduction about brokenness of theoretical and critical and artistic neo-realistic discourse in the time of USSR. We selected his main stages: first stage (the and of 1920–the beginning of 1930) is characterized different neo-realistic theories, which are related with specificity of transformation of realism in modern paradigm and with specificity of development of «proletarian culture»; second stage (the second half of 1930–1950) is determined of overlapping of terms «new realism» and «socialist realism»; third stage (1960–1980) is marked of expansion of conception of «socialist realism without shore».
URI: http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/11364
Content type: Article
Appears in Collections:Серія "Філологічні науки. Літературознавство", 2016, № 1 (326)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21.pdf592,52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.