Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/10958
Назва: Роль стереотипів у формуванні та реалізації лінгвокультурних концептів(на прикладі концепту "Sun”)
Інші назви: The Role of Stereotypes in the Formation and Implementations of Linguacultural Concepts (on the Basis of Concept “SUN”)
Автори: Розвод, Еліна
Rozvod, Elina
Бібліографічний опис: Розвод Е. Роль стереотипів у формуванні та реалізації лінгвокультурних концептів(на прикладі концепту "Sun”) / Е. Розвод // Актуальні питання іноземної філології. - 2015. - № 2. - С. 172-178
Дата публікації: 2015
Дата внесення: 6-гру-2016
Видавництво: Східноєвропейський національний університет ім. Лесі Українки
Теми: стереотип
концепт
нація
етнос
лінгвокультура
мовна картина світу
реалізація
stereotype
concept
nation
ethnicity
linguaculture
linguistic map of the world
implementation
Короткий огляд (реферат): Розглянуто різні точки зору на трактування поняття стереотип, узагальнено їхні диференційні особливості та функції, представлені в сучасних лінгвокультурних дослідженнях. Проаналізовано різновиди стереотипів, зазначено найсуттєвіші властивості етнічних стереотипів, перспективи вивчення національних та соціальних стереотипів. Звернено увагу на те, що національний стереотип пов’язаний з національним характером і специфічним набором універсальних загальнолюдських настанов. На рівні міжетнічних стосунків та кроскультурної комунікації носії однієї лінгвокультури формують рамкові принципи вербальної, когнітивної та власне фізичної поведінки і користуються категоріями стереотипних уявлень про навколишній світ для збереження великої кількості інформації про представників іншої лінгвокультури. Когнітивний стереотип пов’язують насамперед із мисленням, і тому він корелює з національною концептуальною картиною світу етнічної спільноти. Зазначено, що у когнітивній лінгвістиці стереотип розглядають як стандартну думку про соціальні групи або окремих осіб як представників цих груп, а також про основні концепти національної культури у широкому сенсі цього слова. На прикладі лінгвокультурного концепту “SUN”, що належить до базових концептів національної концептуальної картини світу англійців та інших носіїв англійської мови, проілюстровано національно-культурні стереотипи, найхарактерніші для англомовної картини світу. The article deals with different points of view on the interpretation of the concept of stereotype, their differential features and functions that are represented in modern research studies are summarized . The article also analyzes different types of stereotypes, the most essential properties of eth nic stereotypes are mentioned and the study of national perspectives and social stereotypes. Attention is paid to the fact that the national stereotype is associated with national character and specific set of universal human guidance. At the level of int er-ethnic relations and cross cultural communication the speakers of one linguaculture form frame principles of verbal, cognitive and physical proper behavior and use stereotype`s categories about the world to store the large amount of information a bout members of other linguaculture. The cognitive stereotype is associated primarily with thinking, and so it is correlated with national conceptual view of the world of ethnic community. It is indicated that in cognitive linguistics stereotype is considered as a standard view of social groups or individuals as representatives of these groups, as well as the basic concepts of national culture in the broadest sense of the word. On the basis of linguacultural concept “SUN” which is the basic concept of the national conceptual world map of English people and other English speakers, such cultural stereotypes are illustrated that are most characteristic for the English world view .
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/10958
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Актуальні питання іноземної філології, 2015, №2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
akpif_2015_2_32.pdf418,52 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.