Please use this identifier to cite or link to this item: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/10896
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKyrychuk, Laryssa-
dc.contributor.authorКиричук, Лариса-
dc.date.accessioned2016-12-05T14:45:25Z-
dc.date.available2016-12-05T14:45:25Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationКиричук, Л. Self presentation as subjective stancetaking in celebrity interview show = Саморепрезентація як суб’єктивне позиціонування в інтерв’ю-шоу зі знаменитістю / Л. Киричук // Актуальні питання іноземної філології. - 2014. - № 1. - С. 87-92uk_UK
dc.identifier.otherУДК 811.111"42:303.623-
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/10896-
dc.description.abstractThe paper explores the issues of self-presentation in celebrity interview show from the viewpoint of stancetaking theory. The research is focused on the analysis of self-presentational motivations, the ways of public image reinforcement / modification and communicative characteristics of the celebrity interview show. It specifies the factors that affect celebrity‟s subjective stancetaking as a verbal act of self-presentation in this type of social interaction. It is claimed that the tactics of self-presentation such as self-enhancement and self-criticism are realized through the selfacclaiming and self-disclaiming stancetaking correspondingly. These stance patterns are treated as indirect indexes of speaker‟s social personality and are linked to the acts of performance which are aimed at impression management. The celebrity‟s stancetaking is also regarded in the paper as a way of his/her self-construction. The method applied in the research is discourse analysis. У статті висвітлено питання саморепрезентації знаменитості в інтерв‟ю-шоу з погляду теорії позиціонування. Дослідження зосереджене на вивченні мотивації саморепрезентації, способах посилення модифікації іміджу та комунікативних характеристиках інтерв‟ю-шоу зі знаменитістю. У роботі визначаються фактори, які впливають на суб‟єктивне позиціонування як мовленнєвий акт саморепрезентації в цьому типі соціальної взаємодії. Стверджено, що такі тактики cаморепрезентації, як самопосилення і самокритика, реалізуються, відповідно, через самосхвалення і самозаперечення позиціонування. Такі моделі позиціонування трактуємо як непрямі показники соціальної особистості мовця і пов‟язуємо з демонстративними діями, мета яких – контроль за здійснення впливу. Позиціонування знаменитості також трактуємо як спосіб її самоконструювання.Головним методом дослідження є дискурсивний аналіз.uk_UK
dc.language.isoenuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectself-presentationuk_UK
dc.subjectpublic imageuk_UK
dc.subjectstancetakinguk_UK
dc.subjectverbal behavioruk_UK
dc.subjectspeech identityuk_UK
dc.subjectсаморепрезентаціяuk_UK
dc.subjectіміджuk_UK
dc.subjectпозиціонуванняuk_UK
dc.subjectмовна поведінкаuk_UK
dc.subjectмовна ідентичністьuk_UK
dc.titleSelf Presentation as Subjective Stancetaking in Celebrity Interview Showuk_UK
dc.title.alternativeСаморепрезентація як суб’єктивне позиціонування в інтерв’ю-шоу зі знаменитістю.uk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Appears in Collections:Актуальні питання іноземної філології, 2014, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
akpif_2014_1_20.pdf420,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.