Please use this identifier to cite or link to this item:
https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/10622
Title: | Взаємодія сім’ї і школи у вихованні духовності молодших школярів як педагогічна система |
Other Titles: | Interaction of family and school in the spiritual education of younger schoolchildren as pedagogical system |
Authors: | Десятник, Катерина Володимирівна Desiatnyk, Kateryna V. |
Bibliographic description (Ukraine): | Десятник К. В. Взаємодія сім’ї і школи у вихованні духовності молодших школярів як педагогічна система / К. В. Десятник // Вісник Черкаського університету. Серія : Педагогічні науки. – Черкаси : Черкас. нац. ун-т ім. Богдана Хмельницького, 2014. – № 3 (296). – С. 37–41. |
Issue Date: | 2014 |
Date of entry: | 20-Sep-2016 |
Publisher: | Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького |
Keywords: | система педагогічна система взаємодія сім’я школа виховання духовності молодші школярі структурні елементи функційні компоненти ознаки властивості system pedagogical system interaction family school spirituality education younger schoolchildren structural elements functional components attributes features |
Abstract: | У статті характеризується взаємодія сім’ї і школи у вихованні духовності молодших школярів із позиції системного підходу. Розкриваються основні характерологічні властивості й ознаки системи «сім’я – школа», визначаються її структурні елементи та особливості взаємозв’язку між ними. Узагальнюються різні підходи щодо функційного структурування педагогічної системи, виокремлюються цільовий, змістовий, діяльнісний та результативний її компоненти. The article characterizes the interaction of family and school in the spiritual education of younger schoolchildren from position of a systematic approach. The basic characterological features and attributes of the system named "family – school" are presented, and it`s structural elements and features of the relationship between them are determined in the article. It summarizes the different approaches of the functional structuring of pedagogical system, distinguishes objective, informative, active and resultative components of it. |
URI: | http://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/10622 |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Наукові роботи (FP) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Desyatnyk_K._ped._system.PDF | 418,07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.