Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21822
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДучимінська, Тамара-
dc.contributor.authorКоць, Михайло-
dc.contributor.authorКульчицька, Анна-
dc.date.accessioned2023-02-03T20:37:47Z-
dc.date.available2023-02-03T20:37:47Z-
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.citationДучимінська, Т., Коць, М., & Кульчицька, А. (2022). Емоційний інтелект та соціальні навички у дітей з особливими освітніми потребами: діагностично-дослідницький аспект. Психологічні перспективи, (39), 99–111. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2022-39-ducuk_UK
dc.identifier.urihttps://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/21822-
dc.description.abstractМета. Стаття присвячена дослідженню особливостей прояву соціальних навичок та рівня розвитку емоційного інтелекту у дітей, що мають особливі освітні потреби. Теоретичний аналіз, систематизація наукових джерел дозволила констатувати наступне: емоційна сфера, емоційний інтелект дітей з особливими потребами має свої особливості - зниження можливостей довільної регуляції поведінки, підвищена збудливість, або навпаки загальмованість; до структури емоційного інтелекту входять самосвідомість, самоконтроль, мотивація та соціальні навички; соціальні навички – це сукупність орієнтирів і сформованих дій, що дозволяють дитині успішно соціалізуватися (прояв почуттів та емоцій, навички міжособистісної взаємодії, ситуативне регулювання емоцій, тощо). Методи. Емпірична частина дослідження ґрунтувалася методиках: «Діагностика емоційного інтелекту» Н. Холла; «Опитувальник ЕмІн» Д. Люсіна та «Опитувальник соціальних навичок» А. Гольштейна. Результати. У результаті дослідження розвитку емоційного інтелекту та соціальних навичок дітей з особливими освітніми потребами вдалося встановити наступне. Інтегративний показник емоційного інтелекту дітей з особливими освітніми потребами має переважно низький рівень сформованості. Досліджуваним притаманні низький рівень самоконтролю емоцій та усвідомленні емоцій. Показники внутрішньо-особистісного емоційного інтелекту демонструють, що в більшості вибірки дослідження переважає середній рівень розвитку, що характеризується розумінням власних емоцій та здатністю управління ними. Респонденти мають певні здібності до контролю експресії, здатності контролювати зовнішні прояви своїх емоцій. Дослідження міжособистісного емоційного інтелекту дозволило констатувати низький рівень розвитку цього показника. Досліджувані мають складності у розумінні почуттів і намірів інших людей. Дослідження соціальних навичок опитаних продемонструвало високий рівень розвитку цього показника, який характеризується початковими навичками, навичками реакції на думку іншої людини, навичками планування майбутніх дій, навичками альтернатив агресивної поведінки. Водночас, навички самовираження у спілкуванні у досліджуваних мають показники низького рівня розвитку. Висновки. Здійснене дослідження дало можливість визначити особливості емоційного інтелекту та соціальних навичкок у дітей з особливими освітніми потребами. Перспективи подальших досліджень полягають у вивченні динаміки змін структурних компонентів емоційного інтелекту та у розробленні психокорекційних програм, спрямованих на розвиток емоційного інтелекту та соціальних навичок.uk_UK
dc.description.abstractPurpose. The article is devoted to the research of the peculiarities in the manifestation of social skills and the development level of emotional intelligence in aspect of children with special educational needs. Theoretical analysis and systematization of scientific sources allowed us to state the following: the emotional sphere and the emotional intelligence of children with special needs have their own characteristics - reduced ability to regulate behavior arbitrarily, increased excitability, or conversely inhibition; the structure of emotional intelligence includes self-awareness, self-control, motivation and social skills; social skills are a set of landmarks and formed actions that allow a child to socialize successfully (expression of feelings and emotions, skills of interpersonal interaction, situational regulation of emotions, etc.). Methods. The empirical part of the study was based on methods lsid: "Diagnosis of emotional intelligence" by N. Hall; D. Lusin's "EmIn Questionnaire" and A. Holstein's "Social Skills Questionnaire". Results. As a result of the research in the field of the development of emotional intelligence and social skills of children with special educational needs was established the following. The integrative indicator of the emotional intelligence of children with special educational needs has a mostly low level of formation. The subjects have a low level of emotions self-control and awareness of them. Indicators of intrapersonal emotional intelligence show that the majority of subjects has the average level of development, characterized by understanding of their own emotions and the ability to manage them. Respondents have certain abilities to control the expression, the ability to control the external manifestations of their emotions. Research on interpersonal emotional intelligence has allowed to state that level of development in this field is low. Subjects have difficulty in understanding other people's feelings and intentions. The study of social skills of respondents showed a high level of development of this indicator, which is characterized by initial skills, skills of reaction to the opinion of another person, skills of planning future actions, skills of alternatives to aggressive behavior. At the same time, subjects have low level of development of self-expression skills. Conclusions. The study provided an opportunity to identify features of emotional intelligence and social skills in children with special educational needs. Prospects for further research are to study the dynamics of changes in the structural components of emotional intelligence and to develop psycho-correctional programs aimed to increase the emotional intelligence and social skills level.uk_UK
dc.format.extent99–111-
dc.language.isoukuk_UK
dc.relation.urihttps://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/article/view/798uk_UK
dc.subjectдіти з особливими освітніми потребамиuk_UK
dc.subjectемоційний інтелектuk_UK
dc.subjectсоціальні навичкиuk_UK
dc.titleЕмоційний інтелект та соціальні навички у дітей з особливими освітніми потребами: діагностично-дослідницький аспектuk_UK
dc.title.alternativeEmotional intelligence and social skills of children with special educational needs: diagnostic-research aspectuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.29038/2227-1376-2022-39-duc-
dc.citation.issue39-
dc.citation.journalTitleПсихологічні перспективи-
dc.contributor.affiliationВолинський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.coverage.countryUAuk_UK
dc.identifier.citationenDuchyminska, T., Kots, M., & Kulchytska, A. (2022). Emotional intelligence and social skills of children with special educational needs: diagnostic-research aspect. Psychological Prospects Journal, (39), 99–111. https://doi.org/10.29038/2227-1376-2022-39-ducuk_UK
dc.subject.udc159.922.7:159.942]-056.2/.3uk_UK
Розташовується у зібраннях:Психологічні перспективи, 2022, № 39

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Психологiчнi_перспективи_№+39_2022-99-111.pdf499,94 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.