Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/14998
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКашуба, Віталій Олександрович-
dc.contributor.authorАльошина, Алла Іванівна-
dc.contributor.authorБичук, Олександр Іванович-
dc.contributor.authorЛазько, Ольга-
dc.contributor.authorХабінець, Тамара Олександрівна-
dc.contributor.authorРуденко, Юлія Василівна-
dc.contributor.authorKashuba, Vitaliy-
dc.contributor.authorAlоshyna, Alla-
dc.contributor.authorBychuk, Oleksandr-
dc.contributor.authorLazko, Olha-
dc.contributor.authorKhabynets, Tamara-
dc.contributor.authorRudenko, Yuliay-
dc.date.accessioned2018-11-13T09:16:58Z-
dc.date.available2018-11-13T09:16:58Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationХарактеристика мікроергономіки системи «людина–комп’ютер» як передумова розробки корекційно-профілактичних заходів із використанням вправ різної біомеханічної спрямованості / [Віталій Кашуба, Алла Альошина, Олександр Бичук, Ольга Лазько, Тамара Хабінець, Юлія Руденко] // Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Фізичне виховання і спорт : журнал / уклад. А. В. Цьось, А. І. Альошина. – Луцьк, 2017. − Вип. 28. – С. 17-27.uk_UK
dc.identifier.urihttp://evnuir.vnu.edu.ua/handle/123456789/14998-
dc.description.abstractУ статті висвітлено стан питання мікроергономіки системи «людина-комп’ютер» як передумови розробки корекційно-профілактичних заходів із використанням фізичних вправ різної дидактичної спрямованості. На основі даних констатувального експерименту виявлено «робочі пози», які приймають студенти під час навчальних занять у комп’ютерному класі. Проведені дослідження показали, що, незважаючи на виконання ергономічних вимог під час роботи за комп’ютером, студенти на початку заняття за комп’ютером приймають «робочу позу», близьку до раціональної, але з плином часу вона змінюється в сторону неправильної. Потрібно відзначити те, що з типових «робочих поз» студентів під час роботи за комп’ютером установлено такі положення: «нахил тулуба вперед», «нахил тулуба назад», а також «нахил голови». Біомеханічний аналіз системи «студент-комп’ютер» дав змогу виявити типові помилки, які трапляються під час вибору «робочої пози», що характеризуються зміною кутів нахилу голови й тулуба, що призводить до значного збільшення тонусу м’язів, що розгинають хребетний стовп. У процесі дослідження визначено механізм створення навантаження на міжхребцеві диски та встановлено, що при нахилі тулуба модуль абсциси центру мас збільшується, унаслідок чого збільшується плече сили тяжіння, у зв’язку з рівновагою досліджуваної системи «студент–комп’ютер» це призводить до значного збільшення сили м’яких м’язів, які розгинають хребетний стовп, і, як наслідок, – сили, що діє на міжхребцевий диск. The article highlights the state of the issue of microergonomics of the «man-computer» system as a prerequisite for the development of corrective and preventive measures using physical exercises of various didactic orientation. On the basis of the data of the ascertaining experiment, «working postures» that students take during studies in the computer class are identified. Studies have shown that despite the fulfillment of ergonomic requirements when working at a computer, at the beginning of a class, students at a computer take on a «working posture» that is close to rational, but over time it changes in the wrong direction. It should be noted that out of the typical «working postures» of students while working at a computer, the following positions were determined: «torso forward», «torso backward», and «head tilting». The biomechanical analysis of the «student-computer» system made it possible to identify the typical errors encountered when choosing a «working posture» characterized by a change in the angles of inclination of the head and body which leads to a significant increase in the tone of the muscles that extend the spinal column. In the process of study, the mechanism for creating a load on intervertebral disks was determined and it was found out that the module of the center of mass abscissa increases when the body is tilted, resulting in an increase in the shoulder of gravity, due to the balance of the «student-computer» system under investigation, which leads to straighten the spinal column and, as a result, the force acting on the intervertebral disk.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСхідноєвропейський національний університет імені Лесі Українкиuk_UK
dc.subjectмікроергономікаuk_UK
dc.subjectсистема «людина-комп’ютер»uk_UK
dc.subjectкорекційно-профілактичні заходиuk_UK
dc.subjectергономічна біомеханікаuk_UK
dc.subjectmicroergonomicsuk_UK
dc.subject«man-computer» systemuk_UK
dc.subjectcorrectional and preventive measuresuk_UK
dc.subjectergonomic biomechanicsuk_UK
dc.titleХарактеристика мікроергономіки системи «людина–комп’ютер» як передумова розробки корекційно-профілактичних заходів із використанням вправ різної біомеханічної спрямованостіuk_UK
dc.title.alternativeCharacteristics of Microergonomics of the «Man-Computer» System as a Prerequisite for the Development of Corrective-Preventive Measures Using Exercises of Different Biomechanical Orientationuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
dc.subject.udc796.01-
Розташовується у зібраннях:Молодіжний науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки, 2017, № 28

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Vitaliy Kashuba, Alla Alоshyna та ін.pdfОсновна стаття398,43 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.